موسسه پیشگیری از سرطان سینه راه اندازی شد

دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین المللی سرطان سینه گفت: موسسه پیشگیری از سرطان سینه به منظور کمک به تشخیص زودهنگام سرطان سینه در تهران راه اندازی شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، محمد هادی زاده روز چهارشنبه در حاشیه یازدهمین کنگره بین المللی سرطان سینه با اعلام این خبر گفت: این موسسه به منظور افزایش آگاهی رسانی تمامی قشرهایی که با زنان سر و کار دارند مانند ماماها، پزشکان متخصص بیماری های زنان، جراحان عمومی و تمام متخصصان راه اندازی شده است.
او که خود ریاست موسسه پیشگیری از سرطان سینه را بر عهده دارد گفت: فعالیت این موسسه اکنون در مرحله ماماها در تهران آغاز شده است و در مرحله بعد پزشکان متخصص بیماری های زنان، جراحان عمومی و سایر تخصص ها را در بر می گیرد.
هادی زاده خاطر نشان کرد، در حال حاضر این موسسه تنها در شهر تهران فعال است اما در چند سال آینده در شهرهای سراسر کشور تاسیس می شود.
این فوق تخصص جراحی سینه در خصوص روش های تشخیص سرطان سینه گفت: در جهان برای تشخیص سرطان سینه از روش های غربالگری، ماموگرافی و افزایش معاینه توسط خود بیمار صورت می گیرد اما در کشور ما غربالگری و ماموگرافی توجیه ندارد.
هادی زاده ادامه داد: برای غربالگری و ماموگرافی در کشور به حدود پنج تا شش هزار دستگاه نیاز داریم که به لحاظ اقتصادی با کمبود مواجه هستیم و شمار این دستگاه ها به نسبت به کاری که می خواهیم، کم است.
او تاکید کرد: بنابراین بهترین روش برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه افزایش آگاهی رسانی و معاینه توسط خود بیمار است.
یازدهمین کنگره بین المللی سرطان سینه روز چهارشنبه در تالار امام علی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شروع به کار کرد و تا روز جمعه ادامه دارد.
در این کنگره محورهای متعددی از جمله اپیدمیولوژی، اتیولوژی، ریزفاکتورها، پیشگیری و غربالگری، بیولوژی مولکولی و ژنتیک، تازه های تشخیص، مرحله بندی، تازه های درمانی، توانبخشی، مسایل روانی و اقتصادی، اجتماعی، سلامت معنوی، تغذیه و داروسازی مورد بحث قرار می گیرد.

20103

کد خبر: 602934

وب گردی

وب گردی