امین تارخ: راه اندازی تئاتر مستقل تهران خدمتی بزرگ به عرصه نمایش است

مصطفی کوشکی اجرای شب گذشته، ۵ بهمن نمایش «باد شیشه را می لرزاند» را به امین تارخ که به تماشای این اثرنشست، تقدیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، نمایش «باد شیشه را می لرزاند» نوشته مهدی کوشکی و به کارگردانی مصطفی کوشکی و هستی حسینی از 25 بهمن ماه اجرای خود را آغاز کرده است.

کارگردان این نمایش در پایان اجرای شب گذشته، نمایش چهارشنبه شب خود را به امین تارخ تقدیم کرد. این هنرمند نیز بعد از تماشای این اثر در سخنانی کوتاه ضمن تمجید از این نمایش گفت: از مصطفی کوشکی ممنونم که با راه انداری این سالن خدمتی بزرگ به عرصه تئاتر انجام داد. قبلا هم در چند مصاحبه گفته بودم که جوانان منتظر نمی نشینند که سال ها بگذرد تا بتوانند در تالارهای بزرگ به اجرا بروند.

او ادامه داد: اگر بخواهیم شرایط سالن های تئاتر در ایران با پاریس را مقایسه کنیم، می بینیم که در پاریس 261 سالن مجهز تئاتر وجود دارد که این تعداد در سراسر ایران بیشتر از 50 عدد، نیست و این یک بی رحمی مضاعف است که به جوانان این عرصه شده است. اما جوانان بیکار نمی شینند و با وجود تمام مشکلات، مکانی را پیدا کرده و حتی اگر زیرزمینی باشد آن را به سالنی برای تئاتر تبدیل می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، تئاتر مستقل تهران به تازگی و با تلاش مصطفی کوشکی راه اندازی شده است و نمایش «باد شیشه را می لرزاند» به عنوان اولین اجرای سالن خصوصی «تئاتر مستقل تهران»بر روی صحنه رفته است.

505502

کد خبر: 602990

وب گردی

وب گردی