اولین گوشی هوشمند ده هسته‌ای جهان رسما رو نمایی شد

در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه محصولات خود را به تراشه‌های 4 و یا حتی 2 هسته‌ای مجهز می‌کنند، شرکت چینی کمتر شناخته شده Zopo، در آخرین روز نمایشگاه MWC2016 از اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه 10 هسته‌ای جهان با نام Speed 8 رونمایی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارنت، به نظر می‌رسد Zopo پس از عرضه گوشی‌های Speed 7 و Speed 7 Plus در سال گذشته، به قدر کافی تجربه به منظور پاسخ به نیاز بازار و از طرفی مدیریت هزینه تمام شده محصولات خود کسب کرده است زیرا ساعاتی پیش شاهد معرفی اولین گوشی هوشمند ده هسته‌ای جهان از سوی این شرکت چینی بودیم.

لازم به یادآوری است که Zopo یکی از شرکت‌های چینی کمتر شناخته شده است که از سال 2012 وارد دنیای تلفن‌های هوشمند گردیده و محصولاتی جالب با نوآوری‌هایی مانند نمایشگر سه‌بعدی بدون نیاز به عینک را معرفی کرده است. این شرکت اخیراً برای شناخته شدن بهتر و ماندن نامش در ذهن کاربران، محصولاتش را به سه دسته Speed – Flash – Color تقسیم کرده است.

در هر حال گوشی هوشمند Zopo Speed 8 از نمایشگری 5.5 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی بهره می‌برد و همان‌طور که گفته شد به عنوان یک قابلیت منحصر به فرد در سینه میزبان پردازنده ده هسته‌ای Helio X20 که بر پایه معماری 46 بیتی توسعه یافته در کنار واحد پردازش گرافیکی Mali-T880، چهار گیگابایت حافظه رم است.

همان‌طور که شاید بدانید چیپست مورد بحث از سه خوشه 4+4+2 هسته‌ای تشکیل شده است. دو هسته قدرتمند Cortex-A72 و هشت هسته دیگر Cortex-A53 هستند. در تئوری تمامی این هسته‌ها می‌توانند همزمان کار کنند و به همین دلیل مدیاتک آن را اولین چیپست ده هسته‌ای واقعی می‌نامد اما وقتی پردازش‌ها خیلی سنگین باشند و گرمای زیاد ایجاد شود هسته‌های Cortex-A72 خاموش می‌شوند و هشت هسته دیگر مسئولیت پردازش را به عهده خواهند گرفت.

از دیگر ویژگی‌های گوشی هوشمند Zopo Speed 8 می‌توان به 32 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی دائمی، دوربین اصلی 21 مگا پیکسلی مجهز به لنز IMX230 با گشادگی دیافراگم f/2.2 و فلاش LED ، دوربین سلفی 8 مگا پیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.2 مجهز به فلاش LED، پشتیبانی از هر دو شبکه FDD-LTE و TD-LTE، سنسور اثر انگشت، درگاه یواس‌بی Type-C، باتری 3,600 میلی‌آمپر ساعتی مجهز به فناوری شارژ سریع و NFC اشاره کرد.

هرچند تا به این لحظه اطلاعاتی در رابطه با قیمت عرضه این محصول منتشر نشده است، با این حال طبق اعلام شرکت سازنده Zopo Speed 8 به زودی زود راهی بازار خواهد شد.

20103

کد خبر: 602996

وب گردی

وب گردی