دو هزار و 200 کتابخانه فعال در کشور

معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت، این نهاد دو هزار و 200 کتابخانه در سراسر کشور دارد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد اله یاری در نخستین نشست با اعضای فعال کتابخانه های عمومی استان تهران افزود: از مجموع دو هزار و 200 کتابخانه در سراسر کشور، 38 باب در شهر تهران و در مجموع 140 باب کتابخانه در سطح استان تهران مشغول ارایه خدمات هستند.
هدف از برگزاری این نشست که با حضور اعضای فعال کتابخانه های عمومی آسیا، اشرفی اصفهانی، نظامی گنجوی، چمران و فاطمه (س) برگزار شد، گفت وگوی رو دررو با مراجعان کتابخانه ها، شنیدن بی واسطه انتظارهای آنها از شیوه خدمات دهی در کتابخانه های عمومی و ارزیابی میزان رضایتمندی آنان از منابع، فعالیت های فرهنگی، ترویجی و خدمات کتابخانه ای بود.
در این نشست همچنین اعضای فعال کتابخانه های عمومی به ارائه نظرات و پیشنهادات خود درباره کتابخانه ها و فعالیت های آنها پرداختند.
توجه به امور رفاهی کتابداران، تهیه فهرستی از کتاب های پر مخاطب و خواندنی در حوزه های موضوعی مختلف، تجهیز کتابخانه ها به کتاب ها و نشریات روزآمد، غنی سازی منابع بخش کودک، جمع آوری نظرهای اعضا پیرامون منابع خوانده شده، خرید منابع علمی و تخصصی، خرید کتاب های طنز، ارتباط با تمامی ناشران و خرید مجموعه های مشهور از موارد مطرح شده در این نشست بود.

10505

کد خبر: 603033

وب گردی

وب گردی