جهانگیری: فردا چه دوست و چه دشمن چشم به انتخابات ایران دارند

معاون اول رئیس جمهوری روز پنجشنبه گفت: فردا چه دوست و چه دشمن، چشم به انتخابات ایران دارند که ببینند که مردم ایران در این انتخابات چگونه رفتار می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، «اسحاق جهانگیری» در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور در گفت و گو با خبرنگاران در عین حال گفت: از ملت بزرگ ایران خواهش می کنم که به نیاز مهم کشور در حضور پای صندوق های رای در مقطع حساس فعلی، توجه داشته باشند.
وی گفت: مجموعه فعالیت های انجام شده در بخش های مختلف وزارت کشور بیانگر آن است که آمادگی کاملی برای برگزاری انتخاباتی آبرومند، سالم و قانونمند با کمک نیروهای اجرایی و نظارتی وجود دارد.
معاون اول رئیس جمهوری افزود: مقدمات کار در وزارت کشور از نظر تجهیزات الکترونیکی به جهت استفاده از فناوری اطلاعات و نیروی انسانی به جهت برگزاری انتخاباتی منسجم فراهم است و امیدواریم فردا - جمعه - شاهد برگزاری انتخابات بسیار باشکوهی باشیم که در تاریخ ایران به عنوان حماسه ای جدید ثبت شود.
جهانگیری به تاثیر انتخابات هفتم اسفند ماه در تعیین معادلات منطقه ای و بین المللی اشاره کرد و گفت: امروز کشور و منطقه در شرایط ویژه ای قرار دارد و اتفاقات بسیار مهمی جهانی و منطقه ای در حال وقوع است.
وی افزود: منطقه خاورمیانه با تنش ها، ناآرامی ها و ناامنی های بسیاری روبرو است و این شرایط بر سرنوشت کشورهای منطقه و ایران به جهت مسایل اقتصادی و بین المللی که در حال اجرای توافقی مهم و بسیار حساس با دنیا هستیم، تاثیرگذار است.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: مردم انتظار دارند پس از توافق هسته ای قدم های مهمی در جهت حل مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور برداشته شود.
جهانگیری با بیان اینکه «فردا - جمعه - دو رکن اصلی تصمیم گیری نظام جمهوری اسلامی ایران انتخاب می شود»، گفت: نخست مجلس شورای اسلامی که رکن اصلی قانونگذاری است و نقش بسیاری کلیدی و تعیین کننده در همه مسایل کشور به خصوص در مسایل اجرایی کشور دارد.
وی افزود: رکن دوم، مجلس خبرنگان رهبری است که در مواقعی ضرورت، نقش کلیدی دارد و این دو انتخابات، هم در سرنوشت کشور و هم در سرنوشت منطقه مهم است.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه «ملت ایران همیشه حساسیت های کشور و منطقه را در نظر می گیرد»، گفت: ملت ایران همیشه ملتی وقت شناس بوده و حساسیت های کشور و منطقه را در نظر می گیرد. آنها قطعا در انتخابات فردا نیز با لحاظ کردن همه حساسیت ها حضوری پرشور پای صندوق های رای خواهند داشت.
جهانگیری گفت: فردا چه دوست و چه دشمن، چشم به انتخابات ایران دارند که ببینند که مردم ایران در این انتخابات چگونه رفتار می کنند.
به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه «کشور ایران فرصت های زیادی از جمله طبیعی و انسانی در اختیار دارد»، گفت: یک فرصت دیگری که هر چند وقت یکبار در اختیار ملت قرار می گیرد، فرصت حضور در انتخابات است. مردم ایران باید در انتخابات فردا حماسه مهمی خلق می کنند و هر چه حضور و رای شان گسترده تر باشد، فرصت خدمت گذاری برای مسئولان ایجاد می شود، تا آنها برای حل مشکلات کشور گام های بلندتری بردارند.

201/201

کد خبر: 603136

وب گردی

وب گردی