نظر مولاوردی درباره افزایش حضور دختران در دانشگاه ها و آمار بالای زنان تحصیلکرده بیکار

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت های بالقوه و بافعل زنان با توجه به تفاوت های قومی و جنسیتی بهرمند شویم ، تاکید کرد که نقش زنان در تولید دانش به عنوان بخش بنیادین توسعه پایدار در دستور کار قرار گرفته است. 

به گزارش ایسکانیوز؛ شهیندخت مولاوردی در همایش ملی زن و مدیریت در نظام آموزشی که در دانشگاه آزاد اسلامی و به همت شورای زنان فرهیخته دانشگاه ازاد اسلامی و در سالن فرهیختگان این دانشگاه برگزار شد، گفت: بی تردید زنان در تولید، توزیع و انتشار علم نه تنها تاثیر بسزایی دارند بلکه نقشی اساسی در توانمندی و مهارت تمام افراد جامعه دارند لذا هر حرکتی در مسیر توانمندسازی زنان به توسعه علمی و آموزشی ،پژوهشی ، مدیریتی کشور کمک می کند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: مشارکت زنان در حوزه آموزش از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران بوده که توجه همه مجامع و سازمان های بین المللی را به خود جلب کرده است.

وی گفت: این افزایش تقاضا برای آموزش عالی نشانگر نگرش درست و واقع بینانه زنان و همچنین مطالبه برای حضور گسترده در سطوح مدیریتی جامعه است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با طرح این پرسش که آیا توانسته ایم از این توانمندی و ظرفیت زنان به خوبی بهره ببریم، اظهار داشت: نرخ بالای رشد بیکاری در زنان تحصیلکرده نشانگر این واقعیت است که نظام مدیریتی و اداری نتوانسته برنامه ای موفق برای استفاده از این سرمایه اجتماعی داشته باشد.

مولاوردی افزود: طبق مطالعات در ایران حدود ٢٣ درصد زنان کادر علمی دانشگاه ها را به خود اختصاص داده اند که تا نقطه مطلوب راه طولانی در پیش است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه اکنون در جهان حضور و مشارکت زنان در عرصه علم از اصلی ترین روش های نیل به توسعه پایدار است، تصریح کرد: ضرورت پرداختن به دانش آفرینی زنان نتنها یک نیاز سیاسی و اجتماعی بلکه پاسخی برای سرعت شتابان علم و فن آوری است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفند گفت: زنان با حضور پرشور و مشارکت حداکثری در تشکیل مجلسی کارآمد، در راس امور ، متشکل از همه گرایش ها که برآیندی از جامعه کنونی است، سهیم شوند تا مجلسی همراه دولت و همدل با ملت در جهت تحقق اهداف نظام اسلامی تشکیل شود.

مولاوردی در ابتدای سخنان خود با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) گفت: ان شاءالله با بررسی ابعاد متفاوت شخصیتی این بانوی گرانقدر برای نسل جوان الگوسازی نماییم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی نقطه عزیمتی برای ورود جدی زنان به عرصه آموزش در سطوح مختلف است.

۲۰۲۰

کد خبر: 603144

وب گردی

وب گردی