رئیس جمهور: دولت آرا مردم را امانت بزرگ می داند

رئیس جمهور گفت: همه نظام تلاش می کنند که یک انتخابات قانونی و سالم برقرار کنند که برای ما تاریخ ساز باشد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، حجت الاسلام حسن روحانی ضمن حضور در وزارت کشور و بازدید از ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران گفت: به ملت بزرگ ایران این روز سرنوشت را برای حضور فعالشان پای صندوق انتخابات در سراسر کشور تبریک می گویم.

وی ادامه داد: گزارشاتی که دریافت کردیم امنیت کامل در سراسر کشور وجود دارد و در پای صندوق های انتخابات حضور پرشور برقرار است.

روحانی با تاکید بر اینکه انتخابات نمادی از استقبال سیاسی کشور و حاکمیت ملی است، بیان کرد: اگر قبل از پیروزی انقلاب دست‌های بیگانه برای اداره کشور تصمیم می‌گرفت اما در طول 37 سال مردم هستند که در پای صندوق رای برای کشور تصمیم می گیرند.

وی افزود: امروز به دست مردم دو نهاد بسیار مهم کشور یعنی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شکل می گیرد.

رئیس جمهوری رای امروز مردم را سرمایه گذاری پرسود دانست و تاکید کرد: یک ساعت پای صندوق آرا بودن و آرا را نوشتن و تحویل دادن و استفاده از ثمره 4 ساله برای مجلس و ثمره 8 ساله برای مجلس خبرگان تجارت پرسودی است.

وی تاکید کرد: کدام تحرکات پرسودی است که یک ساعت کار و تلاش انجام شود و در قبال 4 یا 8 سال آثار آن امنیت ملی، آرامش و عزت سیاسی کشور و امید به آینده باشد و همچنین رونق اقتصادی صورت گیرد.

روحانی بیان کرد: امروز مشارکت سیاسی به مفهوم امید و اعتماد به آینده کشور و اعتماد به نظام وکارگزاران نظام است و بنابراین امید و اعتماد سرمایه بزرگی است که امروز پای آنها به دست تک تک آرا امضا می شود.

رئیس جمهور با بیان این که همانطور که مردم در این امر مشارکت کردند انتظار داریم بعد از انتخابات مشارکت اقتصادی فعال باشند و کشور را به نقطه ای برسانیم که در شان ایرانیان سهیم داخل و خارج کشور باشد.

وی با بیان این که دولت آرا مردم را امانت بزرگ میداند گفت: برای حراست از این امانت همه توان خود را به کار می گیرد و به همه اطمینان می دهیم که دولت وزارت کشور، هیاتهای اجرایی, هیات نظارت و شورای نگهبان و همه نظام تلاش می کنند که انتخابات قانونی, سالم برقرار کنند تا افتخاری برای تاریخ, تاریخ ما و همه دوستان ما در سراسر جهان باشد.

رئیس جمهور افزود: امروز چشمان همه دوستان و دشمنان ما در جهان به ایران دوخته شده است و تردید ندارم که مردم مثل همیشه در این شرایط براساس اراده, نظر خودشان حماسه دیگری می آفرینند.

روحانی با بیان این که انتخابات یک رقابت است اما رقابت ها تا 8 صبح دیروز بود بیان کرد: از امروز دیگر رقابتی وجود ندارد و تا امروز صبح فرصت برای فکر کردن تعامل, و هماهنگی وجود داشت و امروز هم صرفا با آرامش پای صندوق رای رفتن و اقدامی سرنوشت ساز نمودن است.

وی با تاکید براینکه همه ما که پای صندوق آرا هستیم پیروزیم و تمام احزاب, جناح ها پیروز هستند گفت: اگر جناحی اکثریت آرا را کسب کند و یا این که تمام آرا را به دست نیاورد هم پیروز است لذا همه ما و احزاب و گروه ها فعال در صحنه انتخابات و با نشاط آمدند و این به معنی پیروزی است.

رئیس جمهور گفت: امیدوارم نتیحه انتخابات نشاط همگانی و سراسری برای همه کشور باشد و هر مجلس با هر ترکیبی که به وجود آید با نظر مبارک مردم برای ما محترم است.

روحانی تاکید کرد: همه مردم به آرای اکثریت احترام می گذارند و اتکا ما به اکثریت آرا است و نگاه ما به صندوق آرا انتخابات امروز خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: انشالله همه مردم ما در این کار بزرگ موفق باشند و من دست همه آنهایی که امروز پای صندوق انتخابات رای خود را به صندوق می اندازند می بوسم.

203/201

کد خبر: 603185

وب گردی

وب گردی