اوباما: روزهای آینده برای سوریه حیاتی خواهند بود

رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه هرگونه آینده مسالمت آمیزی در سوریه شامل بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نخواهد بود، گفت: روزهای آتی حیاتی و حساس خواهند بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در آستانه آغاز آتش بس دو هفته‌ای که قرار است 12 شب امروز (جمعه) آغاز شود، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پس از نشست شورای امنیت ملی این کشور در واشنگتن با تاکید بر مسئولیت هر دو طرف دمشق و مسکو در مرحله اول تلاش برای پایان دادن به آشوب در سوریه گفت: روزهای آتی حساس خواهند بود.

اوباما در ادامه به دولت دمشق و هم پیمانانش در مسکو هشدار داد که جهان با توجه نظاره‌گر این روزها خواهد بود و پایبندی طرف‌ها به تعهدات خود در مورد آتش بس را کنترل خواهند کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه با تاکید بر اینکه اطمینان دارد واشنگتن در نبرد خود علیه داعش پیروز خواهد شد، گفت: توقف درگیری‌ها در سوریه عاملی اساسی در نابودی داعش خواهد بود.

او با اشاره به اینکه کمک رسانی به داعش از طریق اعزام شبه نظامیان خارجی تضعیف شده است، اظهار داشت: هرگز هیچ آتش بسی با داعش نخواهیم داشت و بی‌وقفه آنها را هدف حملات خود قرار خواهیم داد.

اوباما در ادامه، جنگ در سوریه را جنگی داخلی و نیز یک جنگ نیابتی خواند و گفت: داعش حدود 40 درصد از مناطق تحت کنترل خود را از دست داده است.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه به حملات جنگنده‌های این کشور علیه پایگاه‌های داعش در لیبی در طول هفته گذشته پرداخت و تاکید کرد: آمریکا داعش را در هر نقطه‌ای هدف قرار خواهد داد.

او در ادامه تأکید کرد: آمریکا تمام تلاش خود را برای موفقیت‌ اجرای آتش بس در سوریه با وجود تمامی تردیدهایی که در خصوص این توافق وجود دارد، انجام خواهد داد.

او در ادامه با تأکید بر تلاش کشورش برای موفقیت این توافقنامه گفت: برخی در مورد این توافقنامه ایجاد تردید می‌کنند.

اوباما گفت: ما به این توهمات توجهی نمی‌کنیم همه می‌دانیم که خطرات احتمالی بسیار و دلایل متعددی برای تردید در این زمینه وجود دارد اما اگر ما مسئولیت خود را نپذیریم و حداقل در راستای پایان این درگیری‌ها تلاش نکنیم در آینده تاریخ ما را محکوم خواهد کرد.

او ادامه داد: در صورت اجرای توافقنامه آتش بس، خشونت‌ها متوقف شده و غذا و امدادهای بیشتری به مردم سوریه که در شرایط بسیار سختی قرار دارند می‌رسد.

302

کد خبر: 603187

وب گردی

وب گردی