رئیس نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان: بالاترین عبادت اجتماعی خدمت به خلق است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در جلسه هیئت رئیسه واحد دانشگاهی شاهرود با تأکید بر اینکه بالاترین عبادت اجتماعی، خدمت به خلق است به نکات مهم مدیریتی از دیدگاه مولای متقیان علی (ع) اشاره کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین رضا کهساری با اشاره بر نکات مدیریتی در نهج‌البلاغه، گفت: اولین نکته مهم برگرفته از حکمت 270 نهج‌البلاغه مبنی پرتداوم صحیح کارها به‌جای ازدیاد کارها است و دومین نکته مهم نیز اشاره به به‌کارگیری همت بلند برای رسیدن به اهداف و مقام‌های بلند است که این نکته هم برگرفته از خطبه 211 نهج الابلاغه است.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان سمنان با تأکید برخطبه 175 نهج الابلاغه ازسومین نکته مهم مدیریتی، یاد کرد و افزود: ازتجارب و اندرزها پند بگیرید و از آنها بهره برداری کنید تا دچار نقص نشوید که با توجه به این مهم می‌توانیم با مشورت و مشاوره و بهره‌مندی از تجربیات دیگران درصد موفقیت خود را افزایش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه باید نسبت به گشایش امور امیدوار بود بیان کرد: از شدت سختی‌ها نباید هراسید چراکه هراس شکننده‌تر از خود کاراست و ترس نیز بیشتر از کار، انسان را خسته می‌کند.

کهساری وفاداری در پذیرش مسئولیت را از دیگر نکات مدیریتی در نهج‌البلاغه دانست و تصریح کرد: «زمانی که مسئولیتی را در هر بخشی می‌پذیریم باید نسبت به آن وفادار باشیم و حداکثر زمان و توان خود را در این زمینه به کار بگیریم تا موفق باشیم.»

حجت‌الاسلام کهساری اولویت‌بندی در کارهای مهم، تأکید بر تخصص قبل از تعهد، اصلاح خویشتن و افزایش ارتباط با خداوند را از دیگر نکات مهم مدیریتی در نهج‌البلاغه دانست.

وی با تأکید بر اینکه پست‌ها امانت و وسیله خدمت گذاری است و نه منبع بهره‌برداری، به دیگر نکات مدیریتی از دیدگاه مولای متقیان علی (ع) اشاره کرد و گفت: مولای متقیان (ع) در نهج‌البلاغه نکات ارزشمند مدیریتی مهم مبنی بر اینکه باید مشورت پذیر باشید و با زیردستان خود مانند پدری مهربان رفتار کنید با این عنوان که پست‌ها میزان آزمایش ما هستند را بیا ن کرده و لذا این نکات از نهج‌البلاغه در تمامی بخش‌های کاری باید اعمال شود.

20101

کد خبر: 603401

وب گردی

وب گردی