شرکت OmniVision سنسور 13 مگاپیکسلی خودش را معرفی کرد

شرکت OmniVision که دوربین گوشی Project Tango شرکت گوگل را ساخته، سنسور جدیدی به نام OV13870 را با کیفیت 13 مگاپیکسل ساخته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، شرکت OmniVision شاید نام شناخته شده‌ای نباشد، اما این احتمال وجود دارد که از سنسورهایی که این شرکت برای دوربین‌های موبایل مختلف تولید کرده، استفاده کرده باشید. دوربین‌های 8 مگاپیکسلی این شرکت بیشتر به عنوان دوربین جلو برای عکاسی سلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین این شرکت دوربین گوشی Project Tango را ساخته می‌تواند عکاسی سه بعدی برای نقشه برداری از محیط‌های مختلف انجام دهد.

سنسور جدید این شرکت OV13870 نام دارد که 13 مگاپیکسلی است و برای قرار گرفتن روی تلفن‌های همراه هوشمند طراحی شده است. این سنسور از پیکسل‌های بزرگ‌تری بهره می‌برد که تصاویر باکیفیت‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سنسور OV13870 از معماری PureCel Plus-S برای پیکسل‌ها بهره می‌برد و اندازه‌ی هرکدام از پیکسل‌های آن هم 1.25 میکرون است. شرکت OmniVision ادعا می‌کند که این دوربین در نور کم تصاویر با کیفیتی ثبت می‌کند و از سایر دوربین‌های این سطح عملکرد بهتری دارد. این شرکت گفته که چنین لنزی برای گوشی‌های مختلف مناسب خواهد بود.

لنزهای OV13870 از حالت دوربین‌های دوتایی (Dual Camera) هم پشتیبانی می‌کند و همانند گوشی G5 می‌توانند میزان دیافراگم را تغییر دهند. این لنز جدید 13 مگاپیکسل کیفیت دارد و با سرعت 45 فریم برثانیه عکس می‌گیرد. همچنین می‌تواند با کیفیت 4K2K و روی 60 فریم برثانیه هم فیلم‌برداری کند. این دوربین با سرعت 240 فریم بر ثانیه ویدیوهای Full HD و با سرعت 300 فریم برثانیه، ویدیوهایی با کیفیت 720p‌ ضبط خواهد کرد.

شرکت OmniVision اعلام کرد که این لنزهای جدید را از نیمه‌ی دوم سال 2016 به تولید انبوه می‌رساند.

20103

کد خبر: 603518

وب گردی

وب گردی