تهران- ایسکانیوز: 21  تشکل دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بیانیه ای ضمن تقدیر از عملکرد دکتر فرجی دانا در مدت کوتاه حضورش در وزارت علوم از دکتر نجفی درخواست کردند که پرونده بورسیه های غیر قانونی در دولت گذشته را با جدیدت پیگیری کند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

چند صباحی از شنیدن خبری که باعث بهت و حیرت جامعه ی دانشگاهی و روشنفکران و دلسوزان نظام شد می گذرد، خبر مبنی بود بر امکان استیضاح وزیر علوم، آن هم وزیر علومی که به گفته ی بسیاری از کارشناسان یکی از بهترین و کارامد ترین وزرای پس از انقلاب بود، درابتدا همه گمان می کردند این خبر شایعه ای بیش نیست و حتی تندروها و دلواپسان هم وزیری را که این چنین خالصانه و مدبرانه به نظام و جامعه ی دانشگاهی (که فرزندان نظامند) خدمت می کند و دارای حمایت این قشر عظیم است هدف قرار نداده و در کارش، کارشکنی ایجاد نمی کنند.

وقتی که خبر رسما اعلام شد نه تنها در دل دانشگاهیان بلکه در دل بسیاری از شهروندان غیر دانشگاهی هم نوعی یاس و دلسردی از نمایندگان و وکلای خود در مجلس به وجود آمد چرا که دیدند عده ای صرفا به دلایل شخصی و سیاسی و بدون هیچگونه دلیل و پشتوانه ی تخصصی و بدون در نظر گرفتن نظر کارشناسان و جامعه ی دانشگاهی که خود صاحبان اصلی وزارت علومند استیضاحی را رقم زدند که از نظر غیر تخصصی و سیاسی بودن اگر نخواهیم بگوییم بی نظیر، یکی از کم نظیرترین استیضاح هایی بود که صحن مجلس به خود دیده است.

هرچند که استیضاح وزرا حق مجلس است و استفاده از حق مجاز و مشروع،اما سو استفاده از حق قاعده ای جداست که از نظر اخلاقی و حقوقی مذموم و منفور است و در این استیضاح ما با مصداق و مثالی روشن از سوء استفاده از حق توسط عده ای از نمایندگان روبه رو شدیم.

ما تشکل های دانشجویی مستقل اصلاح طلب دانشگاه های آزاد اسلامی به عنوان نمایندگان دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور که اکثریت جامعه ی دانشگاهی را تشکیل می دهند حمایت قاطعانه ی خود را از عملکرد وزیر دانای دولت یازدهم اعلام می داریم و به شخص ایشان و همچنین به تمام مردم کشور عزیزمان ایران اعلام می داریم که از نظر ما این استیضاح صرفا سیاسی بوده و عملکرد وزیر علوم دولت یازدهم ویا بهتر بگوییم وزیر دانای خود را تایید می کنیم و باور داریم که تا مدت ها عملکرد و خصوصیات اخلاقی و کاری ایشان به عنوان الگوی وزرای دولت شناخته خواهد شد چرا که ایشان از وزارتخانه و هیات دولت بیرون رفته است اما از یاد و ذهن جامعه ی دانشگاهی هرگز بیرون نخواهد رفت.

ما به دولت و وزیر خود می گوییم که می دانیم، هم دلیل استیضاح را، هم دلیل کارشکنی، کارشکنان را و هم دلیل دلواپسی دلواپسان و لرزش بدن هایشان را. شاید عده ای بگویند که دکتر فرجی دانا در صحن مجلس محکوم شده و اعتماد مجلس را از دست داده اما به تمام مردم میهن مان ایران مخصوصا به جناب فرجی دانا می گوییم که در صحن دانشگاه و در محضر دانشگاهیان ایشان به عنوان فردی مسئول و با اخلاق شناخته شده و اعتماد دانشگاهیان را از دست نداده است.

درپایان به دکتر نجفی بابت انتخاب ایشان به عنوان سرپرست وزارت علوم تبریک می گوییم و امیدواریم که ایشان تمام توانایی خود را به کارگیرند که جانشین خوبی برای وزیر دانای ما باشند و از ایشان درخواست نه بلکه توقع داریم همانگونه که رییس جمهور محترم هم فرمودند راه و روش جناب فرجی دانا را که همان راه روش دولت یازدهم هم هست با جدیت و پشتکار ادامه داده و همان طور که معاون اول رئیس جمهور آقای جهانگیری اعلام کردند پرونده بورسیه های غیر قانونی را با جدیدت پیگیری کنید چرا که معتقدیم با روشن شدن وضعیت این پرونده ها و شفافیت آنها دلیل بسیاری از کارشکنی ها و دلواپسی ها و لرزیدن ها برای عموم مردم روشن خواهد شد. باشد که شما هم مانند جناب فرجی دانا در محضر جامعه ی دانشگاهی سربلند باشید.

1-انجمن اسلامی دانشجویان تهران غرب

2-تشکل اسلامی سیاسی امید ایران شیراز

3-تشکل اسلامی سیاسی آفتاب علوم و تحقیقات فارس

4-انجمن اسلامی دانشجویان آمل

5-تشکل اسلامی سیاسی گفتمان انقلاب اسلامی تنکابن

6-تشکل اسلامی سیاسی انصار المهدی بابل

7-انجمن اسلامی دانشجویان تبریز

8-انجمن اسلامی دانشجویان مراغه

9-انجمن اسلامی دانشجویی مراغه

10-انجمن اسلامی دانشجویان تربت حیدریه

11-انجمن اسلامی دانشجویان کاشمر

12-انجمن اسلامی اندیشه های دانشجویی مشهد

13-انجمن اسلامی دانشجویان مشهد (دانشکده علوم سیاسی و حقوق)

14-انجمن اسلامی دانشجویان اراک

15-انجمن اسلامی دانشجویان قزوین

16-تشکل اسلامی سیاسی انتقاضه ضد صهیونیسم بروجرد

17-جامعه اسلامی دانشجویان خرم آباد

18-تشکل اسلامی سیاسی اندیشه سبز کرمانشاه

19-انجمن اسلامی دانشجویان قم (برادران)

20-انجمن اسلامی دانشجویان ورامین

21-انجمن اسلامی نواندیش مرودشت

 
کد خبر: 60360

وب گردی

وب گردی