آشپز برتر در «دستپخت» معرفی می‌شود

رقابت ۹ فینالیست برای معرفی آشپز و سرآشپز برتر در برنامه «دستپخت» از شبکه یک سیما روز یکشنبه ۹ اسفندماه به روی آنتن می رود.

به گزارش ایسکانیوز، شاهرخ امیرمعزی تهیه کننده مسابقه آشپزی «دستپخت» گفت: تاکنون مسابقه ۷ گروه از سرآشپزان مطرح کشور در این مسابقه به اتمام رسیده و فینالیست های این ۷ گروه هم مشخص شده اند. در هر گروه، ۹ نفر از سرآشپزان با نظارت دقیق داوران ایرانی و بین المللی با یکدیگر رقابت می کنند که تا الان ۷ نفر از ۶۳ سرآشپزی که در این رقابت ها شرکت کرده اند، به مرحله نهایی که در ایام نوروز ۹۵ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد، با هم به رقابت می پردازند. با پایان رقابت گروه ۸ و ۹ که تا آخر اسفندماه به اتمام خواهد رسید ۲ سرآشپز باقی مانده هم به جمع فینالیست ها اضافه خواهد شد.

این تهیه کننده با بیان این که در ایام نوروز در۱۲ برنامه رقابت های فینال مسابقه دستپخت به روی آنتن خواهد رفت، اظهار کرد: این مسابقات که به صورت حذفی خواهد بود، هر شب ساعت ۲۰ از شبکه یک پخش می شود. پس از گذشت ۴ برنامه ۲ نفر از شرکت کنندگان حذف می شوند، بعد از گذشت ۲ برنامه، ۲ نفر دیگر از سرآشپزان حذف خواهند شد، ۵ نفر باقی مانده هم به همین صورت در ۴ برنامه حذف شده و ۳ سرآشپز باقی مانده در ۳ شب با هم به رقابت خواهند پرداخت و در شب آخر برنده خوش شانس مسابقه «دستپخت» تعیین می شود.

وی یادآور شد: سرآشپز برتر این مسابقات مبلغ ۳۰ میلیون تومان جایزه نقدی به همراه تندیس زرین برنامه که از جنس طلا هست به او اهدا می شود.

شاهرخ امیر معزی همچنین از اعزام ۳ نفر پایانی این رقابت ها به مسابقات بین المللی خبر داد که به میزبانی دانشگاه و مدرسه آشپزی Chef cut (شف کات) که در همه کشورهای اروپایی شعبه و نمایندگی دارد، اعزام خواهند شد.

تهیه کننده برنامه «دستپخت» ادامه داد: بعد از پایان مسابقه دستپخت در سال ۹۴، ۹ سرآشپز هم که به انتخاب بینندگان معرفی شدند با یکدیگر رقابت کرده و نفر برتر هم به همراه ۳ سرآشپز دیگر به مسابقات بین المللی اعزام خواهد شد. در پایان ۸ مرحله از مسابقه «دستپخت»، ۳ میلیون بیننده با ارسال پیامک به برنامه، رضایت خودشان را از مسایقه «دستپخت» اعلام کردند.

مرحله نهایی و فینال مسابقه «دستپخت» از ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۴ تا ۱۲ فروردین‌ماه ۹۵ هر شب حوالی ساعت ۲۰ از شبکه یک روی آنتن خواهد رفت تا در پایان نوروز ۹۵، آشپز برتر و سرآشپز سال ۱۳۹۴ انتخاب و معرفی شوند.

505502

کد خبر: 603783

وب گردی

وب گردی