انتقاد رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان از زمزمه های انحلال

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از زمرمه ها و بحثهای انحلال سازمان انتقاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمود نوابی در پانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کننده افزود: دو سازمان نظارتی بر بازار کشور نظارت دارند که مورد افترا و حرف‌های ناروا قرار گرفته‌اند اما ما در مقابل این افتراها سکوت و مطالب مطرح شده را با صبوری تحمل می‌کنیم و وظایف خود را انجام می‌دهیم.

نوابی گفت: مصرف‌کنندگان تریبونی ندارند و این سازمان باید از آنها حمایت کند ضمن اینکه در بند 23 سیاست های اقتصاد مقاومتی که همگی خود را تابع آن می‌دانیم تأکیداتی بر شفاف‌سازی و نظارت بر قیمت‌گذاری‌ها شده است ، همچنین در این مسیر باید مشخص شود کدام سازمان در درون حاکمیت می‌خواهد آن را اجرا کند.

رییس سازمان حمایت افزود: به‌طورقطع ما در جمهوری اسلامی ادعا نمی‌کنیم این سازمان در تراز نظام است اما آیا سایر سازمان‌ها هم در تراز نظام هستند.

وی اضافه کرد: اگر عملکرد ما به مذاق کسی خوش نمی‌آید دلیلی ندارد که در مباحث کارشناسی کم بیاوریم و از حالت تهاجم و حمله استفاده کنیم از این رو امیدواریم دیگر شاهد بروز این معضلات نباشیم.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان اضافه کرد: این سازمان را به‌عنوان سازمان قیمت‌گذاری قلمداد می‌کنند در حالی که این جزو وظایف ما نیست بلکه فقط باید بررسی قیمت کنیم و قیمت کالاهای مشمول نرخ گذاری را اعلام می کنیم.

نوابی ادامه داد: سازمان هدفمندی یارانه ها تا 6 درصد افزایش نرخ را به‌عهده این سازمان حمایت گذاشته است و اگر انجمنی این تقاضا را دارد باید به ما مراجعه و پس از بررسی آن را اعمال کند و اگر درخواست افزایش قیمت بیش از این رقم را دارد باید به کارگروه تنظیم بازار مراجعه کند.

وی با بیان اینکه در قانون تعزیرات اجازه تغییر قیمت‌ها در تکانه‌های حساس به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان داده شده است، اضافه کرد: برای استیفای حقوق مصرف‌کنندگان، انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تشکیل شد، در حالی که ما هیچ حمایتی در مقابل مصرف‌کنندگان به‌غیر از قانون سال 84 نداشتیم تا اینکه در سال 88 بحث انجمن‌های حمایتی از حقوق مصرف‌کنندگان مطرح و در قانون مشخص شده است.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه شعار جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود یک منکر است، گفت: خدمات فروش شامل خدمات قبل و بعد از فروش است اما این خدمات در بازار به خدمات پس از فروش اکتفا کرده است.

وی اضافه کرد: تعداد شرکت‌کنندگان مراسم امسال روز ملی حمایت از مصرف‌کنندگان در مقایسه با دوره نخست 19 برابر و در مقایسه با دوره گذشته با رشد 70درصدی مواجه است.

401/602

کد خبر: 603849

وب گردی

وب گردی