پیشنهاد سیف به کره جنوبی برای ایجاد حساب مشترک در بانک های مرکزی دو کشور

رئیس کل بانک مرکزی ایران پیشنهاد ایجاد حساب مشترک در بانک های مرکزی ایران و کره جنوبی را در دیدار با وزیر تجارت، صنعت و انرژی این کشور مطرح کرد تا این دو حساب، مبنای تسویه بین بانک های دو کشور باشد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی بانک مرکزی، ولی الله سیف در دیدار با «جوهوانگ وان» وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی این پیشنهاد را مکانیزمی برای تسویه حساب بین دو کشور دانست.
وی ضمن تشکر از همکاری های این کشور با جمهوری اسلامی ایران در زمان تحریم گفت: با توجه به نوع همکاری پیش از برجام بین دو کشور، تمایل زیادی برای ادامه آن وجود دارد و همچنین ظرفیت های اقتصادی، بازرگانی و صنعتی بین طرفین بالاست و امیدواریم شرایط جدید سبب افزایش زمینه همکاری ها شود.
رئیس کل بانک مرکزی، پیش نیاز همکاری اقتصادی بین دو کشور را تقویت ارتباطات بانکی دانست و تصریح کرد: بانک های کره ای در زمان تحریم، ارتباط خود را با بانک های ایرانی حفظ کردند و مذاکره های در حال انجام برای تعیین خطوط اعتباری بین بانک های دو کشور، تقویت و گسترش بیش از پیش روابط بانکی را موجب می شود.
رئیس شورای پول و اعتبار با اشاره به سفر آتی رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران، تاکید کرد: سفر رئیس جمهوری کره به ایران، نقطه عطف و تحولی در روابط دو کشور است و ما علاقه مندیم پیش از این سفر، شرایط لازم برای تقویت روابط کارگزاری بین بانک های دو کشور فراهم شود.

تمایل کره برای همکاری در بخش های صنعت و انرژی
«جو هوانگ وان» نیز در این نشست گفت: دلیل تشکیل این جلسه، مباحث مربوط به چشم انداز آینده روابط اقتصادی کره با ایران، چگونگی انجام تسویه حساب بین بانک های دو کشور و تعیین چارچوب برای خطوط اعتباری بین طرفین است.
این مقام کره ای با بیان اینکه کشورش تمایل زیادی برای مشارکت در زمینه های تجاری و اقتصادی ایران دارد، افزود: مایلیم در زمینه زیرساخت های صنعتی، فناوری آی. سی.تی، مونتاژ خودرو، کشتی سازی، ساخت بیمارستان، آموزش های فنی و حرفه ای و صنایع فولاد با کشور ایران همکاری کنیم؛ ضمن آنکه شرکت های کره ای علاقه مندند در زمینه صنایع نفت و گاز و تولید و توزیع برق، سرمایه گذاری مشترک یا مستقل در ایران داشته باشند.
وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی همچنین از ادامه فعالیت شعب بانک های ایرانی در کره جنوبی خبر داد و گفت: شعب بانک های ایرانی از جمله بانک ملت برای ادامه فعالیت در کشور کره پس از رفع تحریم ها، هیچ مشکلی ندارند و موانع موجود دراین خصوص برطرف شده است.

102/602

کد خبر: 603892

وب گردی

وب گردی