گردش خورشیدی به دور زمین

خبرسازترین هواپیمای جهان در سال ۲۰۱۵ حالا خود را برای دور تازه ای از خبرسازی در دنیای فناوری های نوظهور آماده می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، هواپیمای خورشیدی Solar Impulse ۲ پس از هفت ماه استراحت بر روی زمین اکنون برای بازگشت به آسمان آماده می شود تا پروژه پرواز به دور زمین آن هم صرفا با تکیه بر انرژی خورشیدی را تکمیل کند.

محققانی که این هواپیما را طراحی کرده و ساخته اند به تازگی سیستم های جدیدی بر روی آن نصب کرده و مورد آزمایش قرار داده اند. آنها این هواپیمای خورشیدی را برای پروازی چهار روزه آماده می کنند.

این هواپیمای تک خلبان در ماه مارس سال گذشته از ابوظبی در امارات از زمین بلند شد تا سفری بی سابقه را به دور زمین آغاز کند. در آخرین بخش از این سفر تاریخی که از ناگویا در ژاپن آغاز و در هاوایی آمریکا پایان یافت، هواپیمای Solar Impulse ۲ پنج روز مداوم در آسمان به پرواز خود ادامه داد.

موفقیت خیره کننده به دست آمده در این بخش از پروژه سفر با هواپیمای خورشیدی به دور زمین محققان را بر آن داشت تا با نصب سیستم های جدید و آزمایش آنها، بخش بعدی این پرواز را متفاوت تر از قبل دنبال کنند.

محققان در خلال بررسی بخشهای مختلف هواپیما در پایان بخش قبلی این سفر متوجه آسیبهای نسبتا جدی به بخش باتری آن شدند. گرم شدن بیش از حد باتری ها آسیبهای جدی به آنها وارد کرده بود و حالا با به روزرسانی هایی که در این بخش انجام شده شرایط برای ادامه این سفر مهیا شده است.

نصب سیستم های جدید سرمایش باتری ها در این هواپیما از مهمترین تحولات فنی است که در به روزرسانی های اخیر صورت گرفته است.

قرار است این هواپیما در ماه آوریل پرواز خود از هاوایی به سمت ابوظبی را آغاز کند.

20103

کد خبر: 603977

وب گردی

وب گردی