داعش اعضای بدن گروگان‌هایش را به نیروهای خود پیوند می‌زند

یک روزنامه اسپانیایی اعلام کرد که داعش به دلیل افزایش تعداد زخمی‌ها در نیروهایش، اعضای بدن برخی افراد را جدا کرده و آن را به بدن نیروهای خود پیوند می‌زند.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه "الموندو" اسپانیا در این باره نوشت: داعش به دلیل افزایش تعداد زخمی شدگان این گروه و شکست‌های پی در پی در دوره اخیر، اعضای بدن دشمنان خود چه بازداشتی‌ها و چه مسیحیان یا نیروهای دیگر را قطع می‌کند تا آن را به بدن نیروهای خود پیوند بزند و یا در بازارها برای دستیابی به پول‌های هنگفت آن را می‌فروشد.

بر اساس گزارش این روزنامه، داعش در موصل عراق اسرا و زندانیان را مجبور می‌کند که خون اهدا کنند. اما کسانی که حکم اعدام آن‌ها صادر شده مدت زمان اجرای حکم را طولانی می‌کند تا مقدار بیشتری خون از آن‌ها بگیرد بعد اعضای بدن آن‌ها را جدا کرده و به بدن زخمی شدگان خود پیوند می‌زند.

این روزنامه نوشت: پس از صدور فتوای داعش برای جدا کردن اعضای بدن دشمنان این گروه تروریستی اواخر ژانویه 2015 اعضای بدن 180 نفر را جدا کرد که برخی از آن‌ها زنده بودند.

شاهدان عینی در موصل می‌گویند داعش اوایل فوریه عملیات جراحی مختلفی را روی ده‌ها جوان برای جدا کردن اعضای بدنشان پیش از کشتن آن‌ها اجرا کرده است.

بنا به گزارش الموندو، عملیات جدا کردن اعضای بدن از اوت گذشته در دو بیمارستان "السلام" و "الزهراوی" داعش افزایش قابل توجهی داشته است.

این روزنامه نوشت: داعش یک مرکز تخصصی در انجام جراحی‌ها را در موصل ایجاد کرده است که توسط متخصصان آلمانی اداره می‌شود. حتی این گروه تروریستی این مرکز را به یک بانک واقعی اعضای بدن انسان در طبقه دوم بیمارستان ابن سینا در موصل تبدیل کرده است.

منابع محلی در عراق نیز اعلام کردند که داعش تیم پزشکی متخصصی را برای انتقال اعضای جدا شده به خارج از عراق تشکیل داده است.

این روزنامه به اعترافات ابوعمر "الجزراوی"، یکی از اعضای داعش که در بیمارستان بزرگی کار کرده است اشاره می‌کند. این بیمارستان توسط تیم پزشکی خارجی که متشکل از پزشکان مصری است اداره می‌شود. به گفته الجزراوی آن‌ها روزانه ده‌ها جسد را برای جدا کردن اعضایشان تحویل می‌گیرند.

301301

کد خبر: 603998

وب گردی

وب گردی