واکسن هپاتیت سی تولید شد

گروهی از دانشمندان هندی یک واکسن جدید تولید کرده‌اند که می‌تواند در درمان ویروس یا عفونت هپاتیت سی که عامل بیماری‌های کبدی و التهاب کبد است،‌ مفید باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، محققان موسسه علمی هند در بنگلور یک واکسن برای ویروس HCV ژنوتیپ 3A طراحی کرده‌اند. به گفته آن‌ها، این واکسن نتایج امیدوارکننده‌ای را در تحقیقات پیش‌ بالینی نشان داده و برای جمعیت هندی سفارش سازی شده است.

چندین کارآزمایی پیش‌بالینی بر روی استراتژی‌های واکسن مبتنی بر ذره ویروس مانند در سراسر جهان در حال انجام است اما در تحقیق حاضر دانشمندان ذرات ویروس مانند هپاتیت سی gt3a تولید کرده‌اند که یک مخلوط مولکولی از ذرات ویروس مانند است و از ویروس شبه هپاتیت و یک وکتور آدنوویروس مهندسی‌ شده زیستی تقلید کرده، هسته و پوشش پروتئین‌های شبه هپاتیت را کدگذاری می‌کند.

محققان سپس این ژن‌های ذره ویروس مانند را درون وکتور آدنوویروس تزریق کردند تا سیستم ایمنی را برای تولید پادتن‌های خنثی در برابر ویروس هپاتیت سی تحریک کنند.

ویروس هپاتیت سی در اثر تماس مستقیم با خون آلوده شیوع پیدا می‌کند و در میان بسیاری از سویه‌های ویروس، gt3a سویه غالب مشاهده شده در شبه‌قاره هند است.

این پژوهش در مجله Vaccine منتشر شده است.

20103

کد خبر: 604050

وب گردی

وب گردی