شیراندامی: درباره نحوه پذیرش بیمار در بیمارستان ها با مهران مدیری صحبت می کنم

ولی الله شیراندامی در عیادت مدیر کل هنر های نمایشی از مراحل درمان خود و جزئیات کتاب روش تحلیل کارگردانی صحبت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی روز گذشته به دیدار و عیادت ولی اله شیر اندامی رفته و جویای احوال ایشان شد. افروز شیر اندامی همسر ولی اله شیر اندامی نیز وضعیت بیماری و مراحل پی گیری و بستری شدن این هنرمند را توضیح داد.
شیر اندامی در این دیدار دقت نظر برخی از بیمارستان ها را در مواجه با بیماران خوب و مناسب دانست و شرایط برخی از مراکز پزشکی را نیز بحرانی دانست. این هنرمند از گروه پزشکی معالج خود بسیار تقدیر کرد و در بخشی از صحبت های خود گفت: اگر مهران مدیری را ببینم حتما در خصوص بیماری خود و نحوه پذیرش در بیمارستانها با او گفتگو خواهم کرد.
در ادامه این دیدار مهندس شفیعی در خصوص نشر کتاب روش تحلیل کارگردانی که توسط استاد شیر اندامی نگارش و جمع آوری شده با خانواده شیر اندامی به بحث و تبادل نظر پرداخت.
شیر اندامی نیز کتاب روش تحلیل کارگردانی نمایش نامه مرگ پیشه ور را حاصل یک عمر تحقیق و پژوهش خود دانست که چندین بار بازنویسی شده است. او افزود: این کتاب مورد بررسی استاد سمندریان نیز قرار گرفته و از نظر من یک منبع آکادمیک و آموزشی دارد.شیر اندامی از آنالیز کامل نمایش نامه و شخصیت ها در این کتاب نام برد
وی در ادامه به بخشی از خاطرات اجرا های خود در سال 1349 در دانشکده هنر های زیبا ، انجمن ایران و امریکا، دانشگاه تهران و ایرانشهر اشاره کرد و از همکاری مرتضی ممیز، هادی مرزبان و..نام برد.
این کتاب قرار است با حمایت معاونت توسعه و مدیربت منابع نیروی انسانی وزارت فرهنگ و موسسه هنر مندان پیشکسوت و همکاری انتشارات نمایش چاپ شود.
شیر اندامی متولد 1310 در شهر مرو است، تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی تئاتر در دانشگاه تهران، دانشکده هنر های زیبا به پایان رسانده و مدرک در جه یک کارگردانی (معادل دکترا) از وزارت فرهنگ را دریافت کرده است. شیراندامی تا کنون 4 مرحله در خارج از کشور جراحی قلب انجام داده و در سال جدید نیز بار ها به علت بیماری دیابت در بیمارستانهای شفا یحیاییان و مدائن بستری شده است.
503502

کد خبر: 604067

وب گردی

وب گردی