نخست‌وزیر ترکیه: اردوغان رهبر افسانه‌ای حزب عدالت و توسعه است

نخست‌وزیر ترکیه در پاسخ به سوالی در رابطه با رهبری حزب حاکم عدالت و توسعه گفت که رجب طیب اردوغان رهبر "موسس و افسانه‌ای آک پارتی" است.

به نوشته پایگاه خبری حریت، احمد داووداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در نشست بودجه‌ای پارلمان گفت: تا زمانی که اینجا هستم درست نیست این مساله مطرح شود اما یکی از دوستان شما از اپوزیسیون سوال کرد که رهبر حزب حاکم عدالت و توسعه کیست.

وی افزود: رهبر موسس و افسانه‌ای حزب حاکم عدالت و توسعه و بانی سیاست‌های موفق 13 ساله حزب، رجب طیب اردوغان است و من در کنگره حزب با رای تمام هیات‌ها به عنوان رهبر جدید انتخاب شدم. هیچ بازی‌ای در به دست گرفتن رهبری حزب در کار نبوده و نخواهد بود. من این پست را از رهبری تحویل گرفتم که او را برادر خود در دنیا و آخرت می‌دانم. زمانی که وقت آن فرا برسد، این پست را با افتخار تقدیم برادر دیگری می‌کنم.

وی همچنین درباره هزینه‌های ساخت کاخ ریاست جمهوری که از سوی کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه به چالش کشیده شده،‌ گفت:‌ شما در انتخابات برنده شوید و بروید آنجا بنشینید. رئیس جمهور ما با حمایت مردم انتخاب شد و 52 درصد رای آورد. شما می‌توانید از این موضوع انتقاد کنید اما نمی‌توانید منکر آن شوید. این کاخ اموال کشور است و ارث پدرمان نیست. به جای اینکه اینقدر درباره کاخ بحث کنید، برای انتخابات 2019 آمده شوید و اگر پیروز شدید، شما بروید آنجا بنشینید.

301301

کد خبر: 604079

وب گردی

وب گردی