عدم‌مشارکت بخش‌خصوصی؛ بزرگترین چالش فناوری‌ دریایی است

معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهوری در سومین جلسه شورای ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان با مثبت ‌ارزیابی‌کردن اقدامات انجام‌شده در این بخش، بر تسریع روند حرکتی تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سومین جلسه شورای ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی دوشنبه؛ دهم اسفندماه با حضور سورنا ستاری؛ معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور، اعضای ستاد و جمعی از نمایندگان وزارتخانه‌ها، نهادها و دستگاه‌های مربوط در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

در این نشست، ستاری با تأکید بر تسریع روند آغاز شده، اقدامات انجام‌ شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: یکی از چالش‌های جدی در صنایع و فناوری دریایی فقدان‌ظرفیت بخش خصوصی است.

او گفت: در این بخش به دلایل مختلف مانند مشکلات ساختاری، متاسفانه تاکنون پتانسیل مشارکت مردمی و بخش‌خصوصی مورد غفلت قرار گرفته است و در اغلب موارد دولت سرمایه‌گذار اصلی بوده است.

رییس ستاد توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان دریایی کشور در پایان به آمادگی کامل این معاونت برای توسعه و رونق فناوری دریایی کشور اشاره کرد.

در بخش دیگری از سومین جلسه شورای ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی بررسی آخرین وضعیت پیش‌نویس سند توسعه دریایی و همچنین ارائه گزارش نقشه راه فناوری دریایی کشور از مهمترین اهداف این نشست عنوان شد.

نقشه راه‌ فناوری دریایی کشور با نیازسنجی و آسیب‌شناسی کارشناسانه و دقیقِ وضعیت موجود، نیازها، چالش‌‎ها و نقطه هدف و همچنین بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات متخصصان این حوزه در سال جاری نهایی شده است.

همچنین بررسی برنامه و عملکرد تعدای از کشورهای فعال در حوزه صنایع دریایی مانند چین، مکزیک و انگلستان نیز در روند نهایی شدن این نقشه راه مورد توجه قرار گرفته و از دیگر سو با توجه به اینکه رونق و توسعه فناوری دریایی در بسیاری موارد نیازمند تعامل همه نهادهای مرتبط با دریا است.

او در پایان گفت :این نشست بر لزوم گسترش همکاری، پرهیز از موازی‌کاری و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این قبیل سازمان‌ها است.

20103

کد خبر: 604266

وب گردی

وب گردی