تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با صدا و سیمای مرکز گیلان

نشست صمیمی مدیر کل و معاونین صدا و سیمای مرکز گیلان با دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در دفتر ریاست این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا امیرتیموری، دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با خیرمقدم به مسئولین صدا و سیمای مرکز گیلان، ضمن اشاره به خلق حماسه‌ای دیگرتوسط ملت ولایت مدار استان گیلان و کشور در انتخابات هفتم اسفند سال جاری، گفت: ملت غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور حداکثری در انتخابات سال جاری بار دیگر ثابت کردند که پایبند به آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی و حافظ خون شهدا بوده و چشم طمع دشمنان را کور و نومیدی مجدد را در دشمنان رقم زد.


او انعکاس اخبار چگونگی برگزاری انتخابات را در کشور را توسط رسانه ملی بسیار مناسب خواند و گفا: صدا و سیما ی مرکز گیلان در راستای روشنگری وتلاش در جلب مشارکت سیاسی مردم و تحقق اراده ملت جهت تعیین سرنوشت خویش بسیار خوب عمل کرد و توانست جهت شناساندن و انتخاب فرد اصلح مؤثر باشد.


امیرتیموری ادامه داد: دغدغه دانشگاه آزاد اسلامی و بحث ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش درد انشگاه آزاد اسلامی پر رنگ نبوده و از بالغ بر دو سال قبل با استقرار تیم مدیریت جدید در دانشگاه نگاه آن به کیفی سازی آموزشی و پژوهشی بوده و دربحث تجاری سازی علم نافع و آثار این تحقیق و پژوهش در زندگی روزمره با توجه به منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری، در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی در بحث ثبت اختراعات، ثبت فعالیت‌های تجاری سازی و تبدیل علم به ثروت، حرفی برای گفتن در مجامع بین المللی داشته است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ادامه داد: در طی این مدت دو ساله تمام تلاش مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی این بود که ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی و توجه به مقوله فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهد که در این راستا می‌توان به راه اندازی آزمایشگاههای همکار استاندارد (سا‌ها)، گسترش تحصیلات تکمیلی با توجه به نیاز استان‌ها و برگزاری جشنواره‌های مختلف مانند جشنواره «صلح و سلام» اشاره کرد.


دبیر هیأت امنای استان گیلان شناساندن ظرفیت‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی را بسیار مهم دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در راستای ارتقاء و اعتلای این مجموعه دانشگاهی در دو سال اخیر اقدام به افتتاح آزمایشگاه همکار استاندارد جهت رفع مشکلات بخش صنعت، تجارت در استان، پایش آموزش و رعایت استاندارد‌های موجود و آمایش چند مرحله‌ای، افتتاح دو مرکز رشد واحد‌های فناور با همکاری پارک علم و فناوری استان گیلان از جمله فعالیت‌ها بود که نیاز به شناساندن هر چه بیشتر این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در واحد‌های دانشگاهی خواهد بود که رسانه ملی می‌تواند در این ارتباط و شفاف سازی این فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی با دانشگاه همکاری کند.


امیرتیموری از برگزاری جشنواره «صلح و سلام» با محور محیط زیست در اردیبهشت سال ۹۵ خبر داد و اضافه کرد: این جشنواره با محوریت صلح و محیط زیست و آشتی با طبیعت در اردیبهشت ۱۳۹۵ در استان گیلان برگزار خواهد شد که دبیرخانه آن در واحد رشت مستقر و جهت همکاری ادارات و ارگانهای استان جلساتی را در همین راستا برگزار خواهد کرد تا با جلب مشارکت عمومی، ایجاد انگیزه در آحاد مختلف و مشارکت دستگاههای اجرایی در هر چه پربار‌تر برگزاری این جشنواره در استان گیلان اقدام کرد.


در ادامه علی طلوعی مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان با تشکر از برگزاری این نشست، دانشگاه آزاد اسلامی و صدا و سیما را همجنس خواند و گفت: دو دستگاه دانشگاه و صدا و سیما از یک جنس بوده که صدا و سیما در ذات خود رسانه و دانشگاه در ذات خود صرفا آموزشی است ولی با توجه به ترسیم راه توسط مقام معظم رهبری نقشه راه برای هر دو دستگاه و ادارات مشابه یکی است.


مدیر کل صدا و سیمای گیلان گفت: چون ما با مخاطبین عام مواجه بوده لذا خروجی ما باید با خروجی دانشگاه‌ها یکی بوده و در ایده آل‌ترین سطح نگاه صدا و سیما به مسائل علمی و روابط تولید علم باعث شده تا پیگیری لازم در جهت وضوح هرچه بیشتر این فعالیت‌های علمی در استان توسط رسانه ملی پیگیری شود.


طلوعی با برشمردن ملاکهای ارزشیابی، تأکید کرد: مبنی ارزشمندی انسان‌ها در دانشگاه‌ها، بر فضیلت علمی آنان است و اگر ما هم بتوانیم با پیاده کردن این نظام در صدا و سیما همانند دانشگاه‌ها عمل کنیم، مطمئنا موفق خواهیم بود.


او ادامه داد: جنس تعامل ما با دانشگاه آزاد اسلامی طوری است که هر دو طرف سود خواهیم برد و انعقاد تفاهم نامه دو وجه خواهد داشت یکی وجه رسانه استانی بودن آن و وجه دوم اینکه اگر بخواهیم مزیت نسبی نظام را بررسی کنیم باید گفت که یکی از این مزیت‌ها دانشگاه آزاد اسلامی است که از زمان تأسیس آن شانه به شانه با مراکز علمی و آموزشی کشور حرکت کرده که همه این مزیت‌های نسبی به هر دلیلی شاید آسیبی را که رسانه به آن دچار شد دامن گیر دانشگاه نیز شده و باعث آلودگی آن شد و آن تصمیم گیری‌های سیاسی خواهد بود.


این مقام مسئول از فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر کرد و گفت: آورده‌های دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به نیاورده‌های آن قابل مقایسه نیست و داشته‌های آن آنقدر زیاد خواهد بود که اگر مناسب به آن پرداخته شود باعث جلوگیری از آسیب‌های وارده به جامعه خواهیم شد. تثبیت نگرش به علم و اصلاح باورهای غلط و دیدگاههای غلط نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به خدماتی که در جامعه ارائه می‌دهد باید تغییر داده شود که رسانه ملی می‌تواند در تغییر این دیدگاه جامعه و انعکاس دستأورد‌های آن مؤثر واقع شود.


طلوعی اضافه کرد: توسط رسانه ملی باید به ماهیت علم پرداخته شود و این وظیفه ما است که با دانشگاه همکاری کنیم. ما در این فضا با یک رویکرد فرهنگی می‌توانیم نسبت به انعقاد تفاهم نامه اقدام کنیم و جهت انعکاس کلیه فعالیت‌های دانشگاهی در حوزه ترویج علم، اکتشاف علم و نشاط آوری، معرفی چهره‌های شاخص دانشگاهی، برنامه‌هایی را در دو بخش صدا و سیما، پیش بینی و با اطلاع رسانی صحیح، قضاوت را به مردم بسپاریم و آنان را با این فعالیت‌های بیشمار علمی و فرهنگی آشنا کنیم.


در ادامه هر یک از حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند و در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری علمی و تحقیقاتی فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و صدا و سیمای استان گیلان به امضای طرفین رسید. لازم به ذکر است استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی جهت استمرار ارتباط سازمان یافته به منظور برطرف نمودن نیاز‌های متقابل از جمله موارد این تفاهم نامه است.

20103

کد خبر: 604319

وب گردی

وب گردی