اجرای پروژه‌های پژوهشی مشترک میان دو دانشگاه پزشکی و صنعتی

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اجرای پروژه های پژوهشی و فناوری مشترک با هم همکاری می کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، تفاهم نامه همکاری های پژوهشی و فناوری بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با حضور معاونان تحقیقات و فناوری دو دانشگاه امضا شد.

این نشست با حضور دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر مهدی احسانیان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، برگزار شد.

زرقی ضمن معرفی پتانسیل های پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به زمینه های همکاری مشترک دو دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با سهم ۱۲ درصدی در مقالات علوم پزشکی کشور و داشتن جهت گیری مشخص پژوهشی خصوصا در زمینه سرطان، دارای پتانسیل بسیار بالایی در زمینه پژوهش و فناوری است.

او گفت: با توجه به اینکه بیشتر حوزه ها مانند داروسازی، تجهیزات پزشکی، تغذیه، روشهای تشخیص و ... درگیر علوم مهندسی نیز می شود، لازم است همکاریهای گسترده­ ای در زمینه های پژوهشی با دانشکده های فنی و مهندسی داشته باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه شعار این دانشگاه «امید و حرکت» است، تولید ثروت و کارآفرینی را در حوزه پژوهش ضروری دانست و گفت: قطعاً این تفاهم نامه می تواند راه را برای دستیابی به این هدف هموارتر سازد.

در ادامه معاون پژوهشی و فن آوری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با معرفی پتانسیل های دانشگاه خواجه نصیر گفت: فعالیتهای تخصصی در حوزه های مهندسی پزشکی، بیوسنسورها، تصویربرداری، بیوایمپلنتهای چشمی، مگاترونیک، الکتروشیمی و نانوروبوتیک دارای پتانسیل بالایی در فناوریهای مرتبط با حوزه سلامت است.

همچنین مدیران و متخصصان دو دانشگاه به ارایه دیدگاه­ها و نظرات خود در زمینه ارتقا و گسترش تعاملات میان دو دانشگاه پرداختند و با تاکید بر اهمیت همکاری و همدلی در مسیر پیشبرد اهداف کلان کشور و ثروت آفرینی اظهار امیدواری کردند که انعقاد این تفاهم نامه زمینه همکاری در سایر حوزه ها را میان دو دانشگاه فراهم کند.

در این جلسه دکتر مقیمی به عنوان نماینده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دکتر بلالایی به عنوان نماینده دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی معرفی شدند و قرار شد کارگروه هایی در حوزه های مشترک مورد نظر تعریف و اعضای آنها مشخص شود تا فعالیت خود را آغاز کنند.

با امضای این تفاهم نامه زمینه­ های همکاری در قالب؛ اجرای پروژه های پژوهشی و فناوری مشترک، تربیت نیروی انسانی، راه اندازی، تکمیل و تجهیز مراکز پژوهشی مشترک، برگزاری سمینارها و دوره های تخصصی مشترک، تدوین و تألیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها، هدایت پایان نامه های تحصیلی در راستای نیازهای تحقیقاتی و برگزاری همایشهای ملی و بین المللی مشترک فراهم شد.

20104

کد خبر: 604324

وب گردی

وب گردی