درخواست افزایش سهمیه عتبات دانشگاهیان در ایام عید

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: با توجه به افزایش تقاضاها برای حضور در عتبات عالیات در ایام تعطیلات عید، سعی می کنیم سهمیه ای اضافه دریافت کنیم تا بتوانیم پاسخگوی متقاضیان باشیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام محمدرضا فقیهی با اشاره به آخرین وضعیت اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات گفت: تا امروز ۱۱۲ کاروان از دانشگاهیان به عتبات عالیات اعزام شده که ۲۴ کاروان آن مربوط به دختران دانشجو و مابقی دانشجویان پسرمجرد و دانشجویان متاهل هستند.

او با بیان اینکه اعزام دانشجویان تا ۳۱ فروردین ۹۵ ادامه دارد، افزود: تا کنون کمتر از نصف سهمیه دانشگاهیان اعزام شده اند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به برنامه هایی که در نجف و کربلا ویژه دانشگاهیان برگزار می شود اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه هایی که در مقام صافی صفا یمانی در نجف اجرا می شود برنامه نجف شناسی است که از طریق پاور پوینت ارایه می شود.

او گفت: همچنین ساعت ۹.۳۰ شب برای هر کاروانی که فردا از نجف به سمت کربلا اعزام خواهد شد، سالنی در نجف در حرم ویژه دانشجویان پیش بینی می شود که زیارت امین الله و وداع انجام می شود.

حجت الاسلام فقیهی افزود: دیدار از بیت امام راحل و قبر آیت الله امینی و آیت الله حکیم نیز از قبل اجرا می شده است. همچنین در کربلا نیز دو برنامه جدید اجرا می شود، زیارت حُرّبن یزید ریاحی است حدود نیم ساعت برنامه حرشناسی و جایگاه توبه برگزار می شود که دانشگاهیان از این برنامه استقبال فراوانی داشته اند.

او گفت: همچنین با عتبه مقدسه هماهنگ شده است که از اولین روز حضور دانشگاهیان در کربلا زمانی که وارد حرم می شوند تصویر برداری شود و بعد از سفر در اختیار دانشگااهیان قرار داده می شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: یکی دیگر از برنامه ها حضور در بعثه مقام معظم رهبری است که هفته ای سه بار انجام شده و برنامه یاد یاران برگزار می شود.

او گفت: در حال حاضر هر روز ۱۰ کاروان در کربلا و ۱۰ کاروان در نجف حضور دارند و با توجه به افزایش تقاضا ها برای حضور در عتبات عالیات در ایام تعطیلات عید، سعی می کنیم سهمیه ای اضافه دریافت کنیم تا بتوانیم پاسخگوی متقاضیان باشیم.

20104

کد خبر: 604407

وب گردی

وب گردی