سجادی، خبر داد: امروز؛  آغاز پرداخت کارمزد و معوقه های سال 94 جایگاه های عرضه سوخت

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، با تاکید بر اینکه بنزین به صورت کارتی عرضه می شود، گفت: پرداخت کارمزد و معوقه های سال 94 جایگاه های عرضه سوخت از امروز آغاز و در حال پرداخت است.

به گزارش ایسکانیوز، ناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، با بیان اینکه پرداخت معوقات کارمزدهای جایگاه های سوخت به همراه معوقه های آنها به همه مناطق این شرکت ابلاغ شده است،گفت: هم اکنون کارمزدها در حال پرداخت است.

وی، با تاکید بر اینکه بودجه لازم برای پرداخت کارمزدهای جایگاه های عرضه سوخت تامین شده است،گفت: پرداخت کارمزدهای سال 94 تا پایان امسال تمام می شود.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، درخصوص تصمیم گیری درباره عرضه بنزین با کارت های سوخت،گفت: با توجه به کاهش رشد مصرف بنزین و اصلاح قیمت ها هم اکنون ضرورتی برای این کارت ها وجود ندارد، اما تا زمانی که مصوبه دولت در این زمینه ابلاغ نشود بنزین به صورت کارتی عرضه می شود.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران، پیش از این از افزایش 40 درصدی کارمزد توزیع بنزین در جایگاه های سوخت در سال 94 خبر داده و گفته بود: این میزان افزایش از ابتدای امسال بوده و به همراه همه معوقه های جایگاه داران در اواخر بهمن پرداخت آغاز می شود.

کاهش شدید قاچاق بنزین در کشور

سجادی، با اشاره به کاهش شدید قاچاق بنزین در کشور در پی تک نرخی شدن این فرآورده نفتی،گفته بود: گازوئیل همچنان برای قاچاق جاذبه دارد.

وی، با تاکید بر اینکه تک نرخی شدن بنزین در کشور شدت قاچاق این فرآورده را کاهش داده است، گفته بود: نکته قابل توجه این است که از زمانی که بنزین تک نرخی شد، رشد مصرف بیشتر شهرها و مناطق مرزی کشور کمتر از رشد مصرف کشور بوده است که این موضوع نشان دهنده نبود تمایل به قاچاق بنزین است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به تفاوت خیره کننده نرخ 300 تومانی هر لیتر گازوئیل با قیمت های منطقه ای و بین المللی افزوده بود: این حامل انرژی همچنان برای قاچاق جاذبه دارد، به همین دلیل امسال بر اساس مصوبه پارسال هیئت دولت عرضه گازوئیل در بخش حمل و نقل بر اساس پیمایش انجام می شود، از این رو از ابتدای مهرماه امسال عرضه گازوئیل در بخش حمل و نقل بر اساس اطلاعات بارنامه و میزان پیمایش انجام می شود.

401/602

کد خبر: 604435

وب گردی

وب گردی