خلع ید و باز پس‌گیری اراضی جنگلی و مرتعی به ارزش 28 هزار میلیارد ریال/  از ساخت امامزاده جعلی در لواسان کوچک جلوگیری شد

رییس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور در نشست خبری خود  که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از خلع ید و باز پس‌گیری اراضی جنگلی و مرتعی خبر داد و گفت: این اراضی  به ارزش 28 هزار  میلیارد ریال باز پس گیری شد.

زهره حاجیان- ایسکانیوز: خدا کرم جلالی تاکید کرد: در سال جاری خلع ید و باز پس‌گیری اراضی جنگلی و مرتعی نسبت به سال گذشته 31 درصد افزایش داشت.

به گفته معاون وزیر و رییس سازمان جنگل ها در مورد ساخت و سازهای غیر قانونی پرونده های لازم تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

او با اشاره به اینکه عده ای در روستای انباج و روستای لواسان کوچک به دنبال تصرف اراضی به بهانه ساخت امامزاده بودند گفت: این عده مورد پیگیری‌های قانونی از سوی دستگاه قضایی قرار گرفتند و در نهایت از ساخت امامزاده جعلی در این منطقه جلوگیری شد.

جلالی به ساخت و ساز در روستای اجت در شهرستان سوادکوه نیز اشاره کرد و گفت: در روستای اجت ساخت‌وسازهای غیرقانونی انجام شده بود که پرونده‌های لازم تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد و نتیجه اینکه بخش وسیعی از ساخت‌وسازهای غیرقانونی منطقه تخریب شد و بقیه ساخت و سازها در دستور کارمراجع قضایی قرار دارد.

رییس سازمان جنگل‌ها با اشاره به اینکه 200 هکتار از اراضی بلاتکلیف مانده تعیین تکلیف شد گفت: در روستای یان‌چشمه در استان چهارمحال بختیاری 200 هکتاراز عرصه‌های جنگلی و مرتعی سال‌ها بلاتکلیف مانده بود که تعیین تکلیف شد و به دامان منابع طبیعی برگشت و همچنین در شهرستان تیران استان اصفهان نیز 5000 هکتار و 60 هکتار ازعرصه‌های جنگلی و مرتعی درخرم آباد استان لرستان خلع ید شدند.

105105

کد خبر: 604467

وب گردی

وب گردی