اجرای 18هزار برنامه آموزشی  پسمانددر بخش مرکزی پایتخت

بیش از 18هزار برنامه آموزشی در زمینه مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ از سوی شهرداری منطقه 11 طی سال 94 برای اصناف ، شهروندان ، کارکنان سازمان ها و ادارات ، مراکز بهداشتی و درمانی و کودکان و دانش آموزان  در بخش مرکزی شهر تهران برگزار شده است.

ایسکانیوز: شهردار منطقه 11 ،با بیان این که آموزش گام نخست ، اساسی و بسیار کاربردی برای جلب مشارکت عمومی است که می تواند اثر گذاری کوتاه مدت ،میان مدت و دراز مدت داشته باشد؛ برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت " کمپین آسمان آبی ، زمین پاک "را اولویت مهم مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: از ابتدای فروردین تاکنون کارگاه های آموزشی با هدف آموزش تفکیک پسماند از مبدأ و تبیین اهمیت آن در اماکن عمومی سطح منطقه از جمله سراهای محلات ، بیمارستان ها ، مدارس ،مساجد و ادارات و سازمان ها برگزار شده است.
نصرالله آبادیان گفت: در همین راستا بیش از 850 کارگاه آموزشی در سراهای محلات و بیش از 1400 برنامه آموزشی در مدارس و مهدهای کودک سطح منطقه با عنوان "بهترین ها از دور ریختنی ها " برگزار شده است تا علاوه بر شهروندان ؛ گروه های سنی کودک و نوجوان که تأثیر پذیرترین افراد جامعه برای فرهنگ سازی مطلوب هستند ؛ از این برنامه ها بهره مند شوند.
به گفته آبادیان طی سال جاری بیش از 700 مورد کارگاه آموزشی در مراکز اداری ، آموزشی ،درمانی و موسسه های سطح منطقه برگزار شده و کارکنان تمامی سازمان های سطح منطقه با مبانی مدیریت پسماند و اهمیت آن در حفاظت از زمین ، کاهش آلاینده های زیست محیطی و نیز کاهش هزینه های جدا سازی زباله آشنا شدند.
آبادیان در ادامه به آموزش اصناف به بیش از 12هزار صنف تجاری در محورهای اصلی سطح منطقه و نیز اجرای 3هزار برنامه آموزش محور در ایستگاه های آموزش شهروندی بوستان ها ، محله ها ،غرفه ها و مساجد اشاره کرد و یاد آور شد که کارگاه های مدیریت پسماند های خانگی در مساجد و حسینیه ها نیز برگزار شده است که طی ماه های محرم و صفر و ماه مبارک رمضان اثرات مثبت این آموزش ها را به خوبی شاهد بودیم.
بر اساس این گزارش 18هزار و280 برنامه آموزشی از ابتدای فروردین ماه تاکنون برای اقشار مختلف شهروندی و اصناف بخش مرکزی شهر تهران از سوی اداره بازیافت معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 برگزار شد.

105105

کد خبر: 604546

وب گردی

وب گردی