معاون سابق موگابه حزب اپوزیسیون تشکیل داد

معاون سابق رئیس‌جمهور زیمبابوه از تاسیس حزب سیاسی جدید خود به عنوان حزب مخالف با حزب حاکم ZANU-PF خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، جویس موجورو، معاون سابق رئیس جمهور زیمبابوه امروز(سه‌شنبه)‌ در یک کنفرانس خبری به منظور اعلام تاسیس حزب سیاسی‌ جدیدش موسوم به حزب "اول مردم" گفت: امروز یک روز تاریخی برای زیمبابوه است.

وی تصریح کرد: این روز اهمیت زیادی در تاریخ سیاسی کشور ما پیدا خواهد کرد.

رابرت موگابه، رئیس جمهور زیمبابوه که اخیرا وارد 92 سالگی شد از زمان استقلال این کشور در سال 1980 تا کنون بر این کشور حکومت کرده است.

او قرار است در سال 2018 نیز بار دیگر برای ریاست جمهوری زیمبابوه کاندیدا شود اما گمانه‌زنی ها درباره سن زیاد و احتمال مرگ وی باعث تشدید بحث درباره جانشین او شده است. موجورو خاطر نشان کرد: باید مشکل فساد در کشور ما کاملا ریشه کن شود. ما از همه کهنه‌کاران جنگ و نیروهای پلیس‌، ارتش و سرویس اطلاعات خود می‌خواهیم از قانون اساسی کشور دفاع کنند.

جویس موجورو که بیوه اولین فرمانده ارتش زیمبابوه در دوران پس از استقلال این کشور است در دسامبر 2014 از سمت معاون موگابه کنار گذاشته شده و از دولت و حزب وی اخراج شد.

اخراج وی پس از آن رخ داد که همسر موگابه ، موجورو را متهم کرد به این که به اختلافات در درون حزب حاکم دامن زده و برای سرنگون کردن موگابه دسیسه چینی می کند

301301

کد خبر: 604576

وب گردی

وب گردی