تصویب14رشته تحصیلی کاربردی و پرمخاطب در  دانشگاه آزاد اسلامی سمنان

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 14 رشته تحصیلی جدید در مقاطع دکترای تخصصی، کارشناسی ارشد و کارشناسی به رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان افزوده شد که در این بین 3 رشته تحصیلی به مقطع دکترای تخصصی، 5 رشته تحصیلی به مقطع کارشناسی ارشد و 6 رشته تحصیلی به مقطع کارشناسی تعلق دارد.

به گزارش ایسکانیوز، معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان گفت:با نگاهی به فهرست رشته‌های اضافه شده در واحد سمنان رشته‌های کاربردی و پر مخاطبی را می‌توان یافت که در مقطع دکترای تخصصی شامل رشته های مهندسی برق-قدرت، مهندسی مکانیک-تبدیل انرژی، مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی و در مقطع کارشناسی ارشد شامل رشته های معماری، مدیریت بازرگانی، بازاریابی، توسعه اقتصاد و برنامه‌ریزی، مدیریت اجرایی و آموزش زبان انگلیسی است. همچنین علوم ورزشی، علوم معارف دفاع مقدس، مهندسی معماری، مرمت و احیا بناهای تاریخی، مهندسی پزشکی و علمی کاربردی معماری عناوین دیگر رشته‌های اضافه شده به مقطع کارشناسی این واحد دانشگاهی است.

مهدی سیاهی گفت: بر اساس سیاست آموزشی حاکم بر دانشگاه آزاد اسلامی و برنامه توسعه پنجم این دانشگاه، اولویت بر گسترش رشته های تحصیلی میان رشته‌ای و پر مخاطب است که با نگاهی به فهرست رشته‌هایی که به تصویب وزارت علوم رسیده رشته‌ای نظیر مهندسی پزشکی، مهندسی معماری و مدیریت بازرگانی در دو مقطع دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد با توجه به نیاز و شرایط جامعه جزو رشته‌های پرمخاطب محسوب می‌شود.

او گفت: درخواست ایجاد رشته‌ای نظیر مرمت و احیای بناهای تاریخی در واحد سمنان با توجه به نیاز این رشته در شناسایی و بازسازی بناهای تاریخی استان بارها و بارها از سوی اقشار مختلف مطرح شده بود و دانشگاه آزاد اسلامی ورود به موضوعات و رفع نیازهای استانی را در اولویت های کاری خود قرار داده است.

سیاهی با بیان اینکه در موضوع افزایش رشته­های تحصیلی، پتانسیل منطقه و طرح آمایش استان در اولویت درخواست های ارایه شده به شورای گسترش وزارت علوم قرار دارد گفت:درخواست تصویب رشته با توجه به امکانات و ترکیب اعضای هیات علمی موجود در استان برای هر واحد دانشگاهی تنظیم و پس از تایید در شورای گسترش رشته در استان و سازمان مرکزی دانشگاه به وزارت علوم ارسال می‌شود تا از این طریق بتوان بیشترین بهره را از امکانات موجود برد.

او گفت: این سیاستی است که در تمام استان به صورت یکپارچه و متمرکز اجرا شده و تمامی واحدهای دانشگاهی استان از آن پیروی می‌کنند.

رییس شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی استان سمنان آینده دانشگاه آزاد اسلامی در استان سمنان را در حوزه آموزش بر ارتقای کیفیت آموزشی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه امروز جامعه در بسیاری از رشته‌های تحصیلی به حد اشباع رسیده و تقاضای جامعه در برخی رشته­ها کاهش یافته است دانشگاه آزاد اسلامی در استان به دنبال ارتقای سطح کیفی رشته‌های موجود و تکمیل رشته­ها بر اساس نیاز و امکانات موجود است به طوریکه بتوانیم در آینده نزدیک هر یک از واحد‌های دانشگاهی استان را در برخی رشته‌های خاص به برند‌های مطرح در کشور تبدیل کنیم.

او در این رابطه ایجاد مراکز تحقیقاتی در واحد‌های دانشگاهی در استان را یادآور شد و ادامه داد: در حوزه آموزش تلاش داریم به گونه‌ای عمل کنیم تا بتوانیم نیاز نیروی انسانی متخصص و متعهد در مراکز تحقیقاتی موجود در دانشگاه‌ها را نیز تامین کنیم.

سیاهی درباره وضعیت رشته‌های اضافه شده به واحد­های استان نیز این‌گونه گفت:در مجموع 35 رشته در استان به تصویب نهایی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده که به ترتیب سهم واحد سمنان 14 رشته، گرمسار 8 رشته، دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و مرکز شهمیرزاد 5 رشته، دامغان 2 رشته و مهدیشهر یک رشته تحصیلی می‌باشد.

او گفت:در مقطع دکترای تخصصی در مجموع 7 رشته به تصویب رسیده که در گرمسار 2 رشته و واحدهای شاهرود و دامغان هر کدام یک رشته به رشته های موجود افزوده شده است، در مقطع کارشناسی ارشد نیز 8 رشته تصویب شده که سهم واحدهای گرمسار 2 رشته و شاهرود یک رشته است.

20103

کد خبر: 604602

وب گردی

وب گردی