Xplay 5 ؛ اولین گوشی دنیا با شش گیگابایت رم/ عکس

شرکت چینی «ویوو» (Vivo) گوشی Xplay 5 را با شش گیگابایت رم معرفی کرد.

به گزارش ایسکا نیوز به نقل از دیجی کالا، در دنیای گوشی‌های اندرویدی اعداد نقش مهمی را ایفا می‌کنند. دوربین با مگاپیکسل بالا، حافظه داخلی‌های زیاد، رم بیشتر، صفحه نمایش باکیفت‌تر و تراشه‌های قوی‌تر باعث می‌شوند که کاربران نظر خودشان را درباره‌ی یک گوشی تغییر دهند.

به‌تازگی شرکت ویوو گوشی Xplay 5 را با شش گیگابایت رم معرفی کرده تا این محصول اولین تلفن همراه هوشمند دنیا با این میزان رم باشد. این نکته زمانی جالب توجه می‌شود که بدانید میزان رم به کار رفته در این گوشی از بسیاری لپ‌تاپ‌ها بیشتر است.

شرکت چینی ویوو نام شناخته شده‌ای در دنیا نیست؛ اما در سال 2014 هم گوشی Xplay 3S را معرفی کرده بود که اولین گوشی دنیا با صفحه نمایش QHD به شمار می‌رفت. پس از این گوشی بود که ال جی G3، G4 و G5 را هم با چنین صفحه نمایش‌هایی راهی بازار کرد.

گوشی Xplay 5 یک صفحه نمایش 5.43 اینچی AMOLED‌ با کیفیت 1440 در 2560 پیکسل دارد و لبه‌های آن هم از هر دو طرف مانند گلکسی S7 Edgeخمیده است. همچنین کاربران می‌توانند کارهای مختلفی را با لبه‌های خمیده‌ی این گوشی انجام دهند.

بدنه‌ی این گوشی از آلومینیوم و منیزیم ساخته شده و لبه‌های خمیده‌ی آن هم باعث شده که گوشی راحت‌تر در دست قرار بگیرد.

برای Xplay 5 از تراشه‌ی اسنپ دراگون 820 استفاده شده که به وسیله‌ی سیستم خنک کننده‌ی مایعی که شرکت ویوو برای آن طراحی کرده، خنک می‌شود. دوربین 16 مگاپیکسلی با سنسور IMX 298 سونی روی این گوشی قرار گرفته که از فلش دوتایی، فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکی عکس بهره می‌برد.

ضخامت این تلفن همراه هوشمند تنها 7.59 میلی‌متر است که و شرکت ویوو توانسته در آن یک باتری 3600 میلی‌آمپر ساعتی قرار دهد. این گوشی از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند.

این گوشی که هم اکنون برای پیش فروش آماده شده دو مدل دارد. یک مدل 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد و با قیمت 565 دلار به فروش می‌رسد. مدل بعدی هم 6 گیگابایت رم دارد که 600 دلار قیمت خواهد داشت.

20103

کد خبر: 604610

وب گردی

وب گردی