مقیمی 34 میلیون نفر پای صندوق های رای حاضر شدند/ شکایات پیرامون انتخابات بررسی می شود

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره شکایتی مبنی بر دخالت سپاه در انتخابات گفت: اگر شکایتی باشد بررسی می کنیم و افراد شاکی مهلت دو روزه برای شکایت داشتند که این مهلت تمام شده و ما هفت روز فرصت بررسی شکایت ها را داریم.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، حسین مقیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح گزارش عملکرد ستاد انتخابات کشور در طول برگزاری انتخابات تا به امروز پرداخت و گفت: در دوره گذشته 30 میلیون شرکت کردند که در 7 اسفند به 34 میلیون نفر افزایش یافت.

وی افزود: 221 نماینده در این دوره از انتخابات مجلس مشخص شدند که 69 نماینده برای دور دوم باید تعیین شوند که از بین 138 نفر این تعداد انتخاب خواهند شد.

مقیمی افزود: ترکیب منتخبان مجلس شورای اسلامی از نظر سنی و تحصیلات متفاوت استکه امیدواریم حضور این نمایندگان بتواند برای حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی کشور موثر باشد.

مقیمی بیان کرد: در انتخابات برای مجلس خبرگان رهبری 31 حوزه اصلی و 1032 حوزه فرعی داشتیم و برای مجلس شورای اسلامی نیز 207 حوزه اصلی و 201 حوزه فرعی در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: 250 هزار نفر از نیروهای انتظامی و سیاسی کمک کردند تا نظم و امنیت انتخابات در مرزها و مناطق عشایری و کوهستانی در شهرهای کشور برقرار شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی 34 بالگرد، 4 هواپیما و 4 فروند شناور در اختیار ستاد انتخابات کشور در جهت رساندن صندوق ها رای به مناطق صعب العبور داشت.

وی با اشاره به همکاری سازمان ثبت احوال افزود: برای این که شهروندان شماره ملی و کارت هوشمند در روز اخذ رای داشته باشند 40 هزار شناسنامه و 900 هزار کارت هوشمند ملی صادر شد و احراز هویت داوطلبان از طریق سیستم ثبت احوال زمان اخذ رای انجام گرفت.

مقیمی میزان مشارکت در انتخابات 7 اسفند را حدود 34 میلیون نفر در پای صندوق رای اعلام کرد.

وی گفت: 14 نفر از خانم ها به مجلس شورای اسلامی راه یافتند و 9 نفر نیز به مرحله دوم انتخابات رفتم.

مقیمی در رابطه با سرپرستی محمدرضا نجفی در استانداری اراک و عدم استعفای او برای انتخابات گفت: هچنین پستی برای معاونت استانداری نداریم اما به هر حال با توجه به شکایتی که شده بررسی خواهد شد.

وی تاکید کرد: هیات های اجرای و نظارت شکایت ها را بررسی می کنند.

مقیمی درباره شکایتی مبنی بر دخالت سپاه در انتخابات گفت: اگر شکایتی باشد بررسی می کنیم و افراد شاکی مهلت دو روزه برای شکایت داشتند که این مهلت تمام شده و ما هفت روز فرصت بررسی شکایت ها را داریم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به شکایت ها گفت: تعدادی شکایت از مجلس شورای اسلامی داشته و یک شکایت از خبرگان به دست ما رسیده است که به آنها رسیدگی می کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد:سال ٩٤ که سال همدلی و همزبانی مردم و دولت نامگذاری شد، در ٧ اسفند امسال این شعار تحقق عملی پیدا کرد و حضور مردم در انتخابات نشان داد که همانند روز اول انقلاب به آرمان‌های امام و انقلاب و رهنمودهای رهبری پایبندی کامل دارند.

وی با قدردانی از رهنمود های رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و سران قوا همچنین از مردم و گروه های سیاسی که با توجه به شرایط حساس منطقه ای وارد عرصه شدند، تشکر کردو گفت: مردم و گروه های سیاسی براساس مسوولیت و شرایط کشور بدون کوچک ترین مشکل وارد صحنه مشارکت شدند. و به یاری خداوند و هوشیاری مردم انتخابات بدون هیچ تنش و مشکلی برگزار شد.

مقیمی ادامه داد:همچنین در تنظیم صورت جلسه ها بین شورای نگهبان و هیات های اجرایی هیچ مشکلی وجود نداشت و این انتخابات یک انتخابات باشکوه بود.

معاون سیاسی وزیر کشوربیان کرد: در تاریخ 94/1/23 با احکام وزیر کشور، ستاد انتخابات را تشکیل دادیم که حدود 30 جلسه تا زمان برگزاری انتخابات در این ستاد تشکیل شد که 2 هزار و 100 مصوبه را در این مدت داشتیم. همچنین حدود 900 جلسه استانی که شامل 6 هزار و 700 تصمیم استانی بود، برگزار کردیم.

وی ادامه داد: دو همایش سراسری با حضور همه مسئولان اجرایی انتخابات را برگزار کردیم که رؤسای جمهور و مجلس و دبیر شورای نگهبان از سخنرانان این مراسم بودند که نظرات آنها بسیار راهگشا بود.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: در ادامه ناظران و مجریان انتخابات با رهبر انقلاب دیدار کردند و از رهنمودهای ایشان بسیار استفاده کردیم.

مقیمی ضمن تشکر از خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: خوشبختانه خبرنگاران حضور فعالی در روند برگزاری انتخابات داشتند به نوعی که هنوز جلسات ما در ستاد تمام نشده بود مردم از اقدامات ما کاملا در سراسر کشور مطلع بودند.

10201

کد خبر: 604637

وب گردی

وب گردی