50 درصد  زندانیان مجرمان مواد مخدر هستند/ ارتباط ۷۰درصد زندانیان کشور با موادمخدر

رییس سازمان زندان ها در حاشیه نشست عالی‌رتبه سی و یکمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: حدود ۷۰درصد زندانیان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم با مسئله مواد مخدر مرتبط هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم اصغر جهانگیر گفت: امروز زندان‌های ایران از نظر رعایت حقوق زندانیان در سطح بسیار بالایی قرار دارد و نه‌تنها در منطقه خاورمیانه بی‌نظیر است بلکه در سطح دنیا نیز کم‌نظیر است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: در راستای ارتقای سطح استانداردهای زندان، رعایت مسائل حقوقی، انسانی و همچنین آموزش، بهداشت و درمان در اختیار تمام زندانیان قرار دارد.

جهانگیر گفت: حدود 50 درصد زندانیان ما را مجرمین مواد مخدر تشکیل می‌دهند و اگر زندانیانی را که به‌طور غیرمستقیم مرتبط با مواد مخدر هستند به این جمع اضافه کنیم این رقم به حدود 70 درصد خواهد رسید.

او افزود: از آنجایی که ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا قرار دارد هزینه‌های زیادی را برای جلوگیری از این ترانزیت متقبل می‌شود که بخشی از آن وجود زندانیان و آمار آنها است.

رئیس سازمان زندان‌ها دسترسی به وکیل، مددکار، پزشک، تلفن، کتابخانه و سیستم آموزشی را از جمله حقوق تثبیت شده در تمام زندان‌های ایران عنوان کرد.

جهانگیر در پایان با تأکید مجدد به حفظ حقوق شهروندی تمام زندانیان گفت: علی‌رغم همه دستورالعمل‌ها و آموزش‌ها برای رعایت حقوق زندانیان، سیستم‌های نظارتی ما به‌طور مداوم در حال رصد کردن وضعیت زندان‌ها و زندانیان است و اگر در جایی تخلفی مشاهده شود قطعاً احقاق حقوق زندانی اولویت ما خواهد بود.

شایان ذکر است نشست عالی‌رتبه سی و یکمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در محل دفتر این سازمان در ژنو برگزار شد.

105105

کد خبر: 604747

وب گردی

وب گردی