شناسایی منابع جدید مالیاتی/ تعدیل نرخ مالیات‌های مستقیم

رئیس کل سازمان مالیاتی با بیان اینکه گسترش عدالت و افزایش کارایی از اهداف نظام مالیاتی است گفت: پیگیر اجرایی شدن قانون نصب، راه اندازی و استفاده از سامانه صندوق‌های مکانیزه فروش هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، سیدکامل تقوی‌نژاد با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۵ با اجرای اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم تحولی اساسی در نظام مالیاتی به وقوع می پیوندد گفت: گسترش عدالت و افزایش کارایی از اهداف اساسی نظام مالیاتی است که این اهداف با اجرای قانون جدید مالیات های مستقیم محقق می شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گسترش عدالت و افزایش کارایی را از اهداف اساسی نظام مالیاتی برشمرد و اظهارداشت: بخش عمده ای از آئین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم تدوین و تعدادی نیز تصویب شده اند. در مراحل تدوین از نقطه نظرات نخبگان و خبرگان و ذینفعان بیرونی سازمان نیز استفاده می کنیم.

تقوی نژاد افزود: توسعه نظام جامع اطلاعات مالیاتی، ساده‌سازی و شفاف‌سازی مقررات، مکانیزه کردن فرآیندهای مالیاتی (مالیات الکترونیکی)، اصلاح ساختار مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی، افزایش ضمانت‌های اجرایی گسترش پایه‌های مالیاتی مواردی هستند که با اجرای کامل آنها بر اساس قانون جدید مالیات های مستقیم، نظام مالیاتی به عدالت مالیاتی نزدیک تر می شود.

وی با بیان اینکه قرار نیست به کسانی که در حال حاضر مالیات پرداخت می‌کنند فشار مضاعفی وارد شود گفت: از یکسو شناسایی منابع جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی و از سوی دیگر گسترش فرهنگ مالیاتی و افزایش خوداظهاری سبب افزایش منابع درآمدی دولت خواهد شد؛ ضمن اینکه ما به منظور کاهش فشار مالیاتی بر مودیان مالیاتی نرخ های مالیاتی را در اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم تعدیل کرده ایم.

معاون وزیر اقتصاد شفاف سازی اطلاعات مبادلات اقتصادی را از دیگر ماموریت های سازمان امور مالیاتی برشمرد و عنوان کرد: سازمان امور مالیاتی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ایران، پیگیر اجرایی شدن قانون نصب، راه اندازی و استفاده از سامانه صندوق های مکانیزه فروش در راستای اجرای ماده ۱۲۱ قانون برنامه پنجم توسعه است.

وی ادامه داد: طرح جامع مالیاتی کشور از مهم ترین طرح هایی است که سازمان امور مالیاتی آن را پیگیری می کند تا با ایجاد تحول در نظام مالیاتی شفافیت اقتصادی و عدالت در نظام اقتصادی حاصل شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی فقط یک سازمان مالی نیست، یک سازمانی است که از طریق جنبه‌های اقتصادی با جنبه‌های اجتماعی و عموم جامعه سروکار دارد. هدف ما این است که در شرایط جدید نظام مالیاتی با اعتمادسازی و تقویت روح اجتماعی، مشارکت مردم در عرصه اقتصادی را افزایش دهیم.

102/602

کد خبر: 604760

وب گردی

وب گردی