اهدای جوایز به آثار برگزیده/ دبیرخانه کتاب سال دانشگاه‌آزاد اسلامی دائمی و فعال است

نشست خبری جایزه کتاب سال دانشگاه‌آزاد اسلامی صبح امروز با حضور اسماعیلی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشفر معاون دانشجویی فرهنگی واحد علوم و تحقیقات در سازمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، اسماعیلی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: مراسم اهدای جایزه کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی تحت عنوان جایزه ابن سینا در حوزه های مختلف علوم انسانی، علوم اجتماعی، فرهنگی و زبان و ادبیات فارسی شنبه 15 اسفندماه برگزار می شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اهداف برگزاری این همایش را انتخاب کتاب سال از میان کتاب های منتشره توسط اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ترویج ارزش های اخلاقی وانسانی، تجلیل از نویسندگان برجسته بومی دانشگاه‌ آزاد اسلامی، تشویق و ایجاد انگیزه برای نویسندگان جوان دانشجو و ... عنوان کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه امسال دومین سال برگزاری این همایش است، گفت: جایزه کتاب سال دانشگاه‌آزاد اسلامی سال گذشته در واحد تهران جنوب برگزار شد و امسال با نگاهی علمی تر و دایره وسیع تر با همکاری واحد علوم و تحقیقات و مرکز چاپ و انتشارات سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه بخش ویژه این همایش زبان وادبیات فارسی است، گفت: یکی از حوزه های مورد توجه دانشگاه‌آزاد اسلامی زبان و ادبیات فارسی است، که در این همایش نیز توجه ویژه ای به آن شده است.

دانشفر: دبیرخانه کتاب سال دانشگاه‌آزاد اسلامی دائمی و فعال است

دانشفر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در ادامه این نشست گفت: جایزه کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی به ابتکار معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد که حرکت بسیار خوبی در راستای حمایت از نویسندگان، اهل قلم و محققین است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه این جایزه گامی در راستای توجه به کتاب و کتابخوانی است، فت: ایجاد انسجام علمی و مبادله علمی بین واحدهای دانشگاه‌آزاد اسلامی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

دانشفر گفت: آثار جمع شده از 90 واحد دانشگاهی و در سه بخش: اصلی (5 محور کلیات، فلسفه و روانشناسی، دین، اجتماع و تاریخ و جغرافیا، بخش ویژه (زبان وادبیات فارسی) و بخش جنبی (پایان نامه های دکتری) بوده است.

او با بیان اینکه 500 اثر در دومین همایش جایزه کتاب سال مورد داوری قرار گرفته است، گفت: داوری در سه مرحله غربالگری اولیه(بررسی ظاهر و شرایط اولیه)، مرحله داوری اصلی( از لحاظ شکل و محتوا) و داوری نهایی صورت گرفت، که از آثار برگزیده در روز شنبه با حضور دکتر میرزاده رییس دانشگاه‌آزاد اسلامی معرفی و تقدیر می شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در پایان گفت: دبیرخانه کتاب سال دانشگاه‌آزاد اسلامی دائمی و فعال است.

20103

کد خبر: 604801

وب گردی

وب گردی