هنوز  ۷۰ پلاک قرمز در محله هرندی فعال است /تخریب ۹ بنا با دستور دادستانی

فرمانده قرارگاه انضباط شهری با اعلام این خبر که در حال حاضر ۷۰ پلاک قرمز در محله هرندی فعال هستند، گفت: پلاک های قرمز پلاک هایی هستند که در آنها مواد مخدر به طور گسترده توزیع می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر سردار عزیزالله رجب زاده با اشاره به اهداف اجرای طرح انضباط شهری گفت: واقعیت این است که در ماه های اخیر تمام تلاش خود را کردیم تا کلونی ها و نقاط تمرکز معتادان متجاهر را در سطح شهر از بین ببریم. در حقیقت با وجود آن که شهرداری تهران مسئولیت چندانی از حیث آسیب های اجتماعی ندارد، به موضوع ورود پیدا کردیم تا زیرساخت های لازم برای اسکان و توانمندسازی حدود ۴ هزار آسیب دیده را فراهم کنیم.

او با تاکید بر اینکه اقدامات شهرداری تهران می تواند الگویی برای سایر سازمان ها و کلانشهرها باشد، افزود: موضوع اعتیاد و راهکارهای آن از جمله پیچیده ترین موضوعات در روزگار ما هستند. به این معنی که در این حوزه همزمان با برخورد با معلول باید علت را به طور درست شناسایی کنیم و درصدد رفع آن برآییم. جذب و توانمندسازی معتادان زمانی ثمربخش است که با توزیع کنندگان نیز برخورد و بساطشان برچیده شود.

فرمانده قرارگاه انضباط شهری با اشاره به فعالیت حدود ۷۰ پلاک قرمز در محله هرندی تصریح کرد: در این پلاک ها مواد مخدر به طور گسترده توزیع می شود و بخش عمده ای از متقاضیان در تهران برای تامین مواد خود به این خانه ها مراجعه می کنند. ما باید تلاش کنیم تا بسترهای این چنینی را از بین ببریم چرا که تا زمانی که توزیع کننده باشد، معتاد هم وجود خواهد داشت.

رجب زاده ادامه داد: در میان ۷۰ پلاکی که شناسایی شدند ۹ پلاک که به مرکز تجمع معتادان تبدیل شده اند، هیچ گونه استحکامی ندارند و از کمترین ایمنی هم برخوردار نیستند. متاسفانه صاحبان بسیاری از این پلاک ها که رسماً بیغوله محسوب می شوند و به هیچ عنوان قابلیت اسکان ندارند، مشخص نیست.

او با بیان اینکه صاحبان اصلی این پلاک ها به دلایل مختلف بنا را رها کردند، گفت: جالب است عده ای برای کسب درآمد از معتادان این خانه های بی صاحب را برای اسکان به معتادان اجاره می دهند. البته در خصوص لزوم تخریب این ۹ پلاک به دلیل فقدان ایمنی لازم صحبت هایی شد و قرار است پس از مشخص شدن صاحبان اصلی، در صورت صدور حکم دادستانی و اجازه مقامات قضایی تخریب صورت گیرد.

105105

کد خبر: 604824

وب گردی

وب گردی