معاون وزیر علوم: هدایت دانشجویان به سمت بازار کار از اولویت‌های وزارت علوم است

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هدایت دانشجویان به سمت ایجاد اشتغال و بازارکار از اولویت‌های وزارت علوم است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، مجتبی صدیقی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه رازی کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: طرح مشاوره شغلی دانشجویان را در سال آینده به صورت جدی‌تر پیگیری، چرا که در شرایط کنونی اغلب دانشجویان کشور دغدغه شغل دارند، لذا بدنبال آن هستیم که با ارائه مشاوره، دانشجویان را به سمت ایجاد شغل و بازارکار هدایت کنیم.

رییس سازمان امور دانشجویان همچنین از پوشش بیشتر طرح سیمای اجتماعی دانشجویان خبر داد و گفت: در سال 95 طرح سیمای اجتماعی دانشجویان کشور را با جدیت بیشتر و در قالب وسیع‌تری دنبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در قالب طرح سیمای اجتماعی دانشجویان به‌دنبال ایجاد برنامه‌هایی برای پرکردن اوقات فراغت دانشجویان حاضر در خوابگاه‌های دانشجویی هستیم.

صدیقی در ادامه با بیان اینکه انجام بازدیدهای دوره‌ای از دانشگاه‌ها جزو وظایف ذاتی ماست و در همین راستا امروز بازدیدی از دانشگاه رازی داشتیم، ادامه داد: در جریان سفر به استان کرمانشاه، علاوه بر بازدید از پروژه‌های دانشگاه رازی و دانشگاه صنعتی از نزدیک در جریان توفیق‌ها، مشکلات، محدودیت‌ها و گرفتاری‌های این دو دانشگاه قرار خواهیم گرفت که در نهایت بتوانیم با برسی آنها راهکاری ارائه دهیم.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اظهارکرد: در حال حاضر چندین پروژه عمرانی در دانشگاه رازی در حال ساخت است که بررسی‌ها نشان می‌دهد در مدت زمان کوتاهی به این مرحله رسیده‌اند که جای قدردانی از مسئولین دانشگاه رازی دارد، چراکه زمان اجرای پروژه‌‍های عمرانی در دانشگاه‌های کشور به صورت میانگین بسیار بیشتر از اینهاست.

وی همچنین به افتتاح خوابگاه دانشجویی خواهران پردیس کشاورزی دانشگاه رازی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یکی از اصلی ترین مشکلات دانشگاه صنعتی کرمانشاه مشکل خوابگاه دانشجویی است، چراکه این دانشگاه دولتی در شرایط کنونی فاقد خوابگاه است.

صدیقی تاکید کرد: مشکل خوابگاه دانشجویی در دانشگاه صنعتی کرمانشاه جدی است و نیاز است که در قالب دو برنامه کوتاه مدت و بلندمدت به حل آن اهتمام بورزیم.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه کوتاه مدت باید شرایطی را فراهم کنیم که دانشگاه صنعتی کرمانشاه تا مهر ماه سال آینده دارای خوابگاه شود و در برنامه بلندمدت با همکاری صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم شرایطی را برای احداث یک خوابگاه مجهز برای این دانشگاه فراهم کنیم.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اظهارکرد: دانشگاه رازی در بخش تربیت‌بدنی نیز فعالیت‌های خوبی داشته و امیدواریم بتوانیم کمک هایی به این دانشگاه داشته باشیم تا بتواند حوزه تریبت بدنی خود را فعال‌تر کند.

صدیقی تصریح کرد: حمایت از دانشگاه‌های استانهایی همچون کرمانشاه مورد توجه ویژه صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری است.

صدیقی یادآور شد: در همین راستا صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم وام‌های دانشجویی را در اولویت خود قرار داده و در تلاش است که به تسهیلات خود تنوع ببخشد.

20101

کد خبر: 604856

وب گردی

وب گردی