دیدار رئیس ستاد ارتش پاکستان با رئیس‌جمهوری افغانستان

رئیس ستاد ارتش پاکستان در جریان سفرش به کابل با رئیس‌جمهوری افغانستان دیدار کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، راحیل شریف، رئیس ستاد ارتش پاکستان در یک سفر غیرمنتظره وارد کابل شد و با محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان دیدار کرد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که بر اساس بیانیه گروه چهارجانبه صلح افغانستان، قرار است مذاکرات مستقیم صلح میان دولت افغانستان و طالبان در هفته اول ماه جاری میلادی در اسلام‌آباد آغاز شود.

ژنرال عاصم بجوا، سخنگوی ارتش پاکستان در صفحه توییتر خود نوشت که شریف در دیدار با اشرف غنی بر "حمایت قلبی" خود از روند صلح و ثبات در افغانستان تاکید کرده است.

هفته گذشته وزارت امور خارجه پاکستان گفت که این کشور با همه شاخه‌های طالبان افغانستان و دیگر گروه‌های مسلح مخالف دولت کابل تماس گرفته تا آنها را به شرکت در گفت‌وگوهای مستقیم صلح افغانستان ترغیب کند.

سخنگوی ارتش پاکستان گفت که رئیس ستاد ارتش پاکستان در راه بازگشت از تاجیکستان در مراسم معرفی فرمانده جدید نیروهای بین‌المللی در کابل شرکت کرد.

در این مراسم جان میک نیکلسون به عنوان فرمانده جدید نیروهای بین‌المللی در افغانستان جانشین ژنرال جان کمپبل شد.

به گفته سخنگوی ارتش پاکستان، شریف در دیدارهایش در کابل در مورد امنیت منطقه، مدیریت مرزها و فرار تروریست‌ها از پاکستان به افغانستان در نتیجه عملیات ارتش این کشور صحبت کرده است.

به گزارش بی.بی.سی، او همچنین در مورد نتیجه روند صلحی‌ که از سوی گروه چهارجانبه پیش برده می‌شود، ابراز خوشبینی کرده است.

301301

کد خبر: 604891

وب گردی

وب گردی