گمانه‌زنی درباره اسکار 2017

مراسم اسکار هنوز تمام نشده، سایت‌های سینمایی گمانه‌زنی برای دوره بعدی این جوایز هنری را شروع کرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، اسکار 2016 با جنجال‌های به‌پاشده بر سر رعایت نکردن تنوع نژادی و نامزد نشدن بازیگران سیاهپوست طی دو سال گذشته، به کار خود پایان داد و حالا وب‌سایت «دیجیتال اسپای» گزارشی را درباره کاندیداهای احتمالی کسب تندیس‌های اسکار 2017 منتشر کرده است که در پی می‌آید.

مسلما تا سال آینده پروژه‌های جدیدی کلید می‌خورند و فیلم‌های متعدد دیگری به روی پرده خواهند رفت، اما تا آن موقع می‌شود حدس زد کدام آثار شانس راه‌یابی به این رقابت جهانی را دارند.

«تولد یک ملت»

کارگردان: نیت پارکر

بازیگران: نیت پارکر، آجا نااومی کینگ، آرمی همر و گابریل یونین

تولد یک ملت

نیت پارکر بازیگر فیلم «آن‌سوی نور» کارگردان این فیلم است و خود در آن، نقش «نت ترنر» رهبر یک جنبش را ایفا می‌کند. «تولد یک ملت» درباره انقلاب سیاهپوستان در ویرجینیای سال 1831 است. با توجه به حواشی زیادی که در هشتادوهشتمین دوره اسکار حول محور "اسکار سفید" ایجاد و به حضور نداشتن چندین تن از چهره‌های مشهور سینما در این مراسم به خاطر اعتراض به رعایت نشدن تنوع نژادی در میان نامزدهای دو دوره گذشته منجر شد، حضور این فیلم با کارگردان و بازیگر اصلی سیاهپوستش در اسکار 2017 می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد. همه امیدوارند دوره بعدی این جوایز شاهد جنجال‌های این‌چنینی نباشد و آکادمی اسکار همان‌طور که قول داده، تغییرات لازم را در قوانین مربوط به عضوپذیری و انتخاب نامزدها اعمال کند.

سکوت

کارگردان: مارتین اسکورسیزی

بازیگران: لیام نیسون، اندرو گارفیلد و آدام درایور

مارتین اسکورسیزی کارگردان سرشناس سینما از حدود سال 1991 قصد داشت این فیلم را بسازد. بنابراین با این همه انرژی ذخیره‌شده پشت این پروژه، می‌توان آن را از برگزیدگان احتمالی آکادمی اسکار 2017 دانست. داستان «سکوت» درباره کشیشی قرن هفدهمی است که به یک امپراتوری ژاپنی می‌رود و برادران مسیحی خود را در حال شکنجه و کشته شدن می‌بیند...

لیام نیسون بازیگر مطرح فیلم‌های «فهرست شیندلر» و «ربوده‌شده» نقش اصلی را در این اثر بر عهده گرفته که مسلما تماشای آن خالی از لطف نیست.

«منچستر لب دریا»

کارگردان: کنت لونرگان

بازیگران: کیسی افلک، میشل ویلیامز، کایل چندلر و گرچن مول

منچستر لب دریا

کنت لونرگان یکی از کارگردانانی است که ممکن است خیلی شناخته‌شده نباشد، اما ثابت کرده که فیلم‌هایش ارزش یک‌بار دیدن را دارد. او پنج سال بعد از فیلم موفق «مارگارت»، با یک درام خانوادگی به سینما برگشته است. کیسی افلک در این فیلم جایگزین مت دیمن شده. پیش‌بینی می‌شود این فیلم در بخش بهترین فیلم بلند اسکار بعدی جزو نامزدها باشد. گرچه نباید شگفت‌زده شد اگر افلک و ویلیامز هم برای کسب تندیس بهترین بازیگر مرد کاندیدا شوند.

«نوری میان اقیانوس‌ها»

کارگردان: درک سیانفرانس

بازیگران: مایکل فاسبندر، آلیشیا ویکندر و ریچل وایز

«نوری میان اقیانوس‌ها» فیلمی است که براساس رمان پرفروشی از «ام.ال. استدمن» ساخته می‌شود. سیانفرانس پیش‌تر «ولنتاین غمگین» را ساخته. مایکل فاسبندر تاکنون دو بار نامزد جایزه اسکار شده و ویکندر و ویز هم دو جایزه اسکار را در کارنامه‌شان دارند. مجموعه این عوامل باعث می‌شوند گمانه‌زنی‌ها درباره نامزد شدن این فیلم و دست‌اندرکارانش در اسکار آتی قوت بگیرد.

به گزارش دیجیتال اسپای، داستان «روشنایی میان اقیانوس‌ها» درباره نگهبان فانوس دریایی و همسرش است که یک کودک سرراهی را به فرزندخواندگی قبول می‌کنند و سپس زنی را ملاقات می‌کنند که ممکن است مادر پریشان این کودک باشد.

«مسافران»

کارگردان: مورتن تیلدام

بازیگران: جنیفر لارنس، کریس پرت، مایکل شین و لارنس فیشبرن

امسال «مریخی» با هنرنمایی مت دیمن به عنوان نماینده ژانر بخش فیلم‌های علمی - تخیلی در اسکار ظاهر شده بود؛ این نقش را «مسافران» در اسکار 2017 بر عهده می‌گیرد. «مورتن تیلدام» پیش‌تر «بازی تقلید» را روی پرده برده و جایگاه خود را به عنوان کارگردان فیلم‌های دیدنی به اثبات رسانده است. لارنس و پرت هم از بازیگرانی هستند که احتمال دیده شدن بازی‌هایشان از سوی اعضای آکادمی اسکار بالاست.

10505

کد خبر: 604957

وب گردی

وب گردی