برنامه‌ای که گریه بچه را ترجمه می‌کند!

محققان تایوانی به تازگی برنامه‌ای را معرفی کردند که تفاوت گریه‌های بچه را می‌فهمد و حتی به بعضی از آن‌ها پاسخ می‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بچه شما در حال گریه کردن است. آیا گرسنه است؟! آیا دردی را احساس می‌کند؟ یا شاید هم خوابش می‌آید؟!

چرا باید پسران را در نوزادی ختنه کرد؟

آیا، آیا و آیا و هزاران آیا دیگر که شما نمی‌توانید به آن پی ببرید. محققان تایوانی به تازگی برنامه‌ای را معرفی کردند که تفاوت گریه‌های بچه را می‌فهمد و حتی به بعضی از آن‌ها پاسخ می‌دهد! برنامه "Infant Cries Translator” یا مترجم گریه نوزاد می‌تواند، سر و صدای گریه نوزاد را ضبط کرده و برای مقایسه به یک پایگاه داده ارسال کند، توسعه دهندگان این نرم‌افزار که در بیمارستان ملی یونلین تایوان هستند، می‌گویند: برای ساخت پایگاه داده‌ها، ما 2 سال را صرف جمع آوری 200,000 نمونه از 100 نوزاد تازه به دنیا آمده کردیم. همچنین این برنامه بعد از بارگذاری روی گوشی هوشمند شما بعد از حدود 15 ثانیه می‌تواند گریه نوزاد را تشخیص دهد.

محققان همچنین می‌گویند: برنامه مترجم گریه نوزاد می‌تواند چهار وضعیت اصلی برای نوزاد در حال گریه مشخص کند. مانند، کودک گرسنه است، کودک باید پوشک‌اش عوض شود، کودک نیاز به خواب دارد، کودک درد دارد. چانگ چوان یو رهبر محققان این پروژه می‌گوید:

برای کودکان زیر 2 هفته این برنامه دارای دقت 92 درصد است و به مرور که کودک رشد می‌کند، دقت تجزیه و تحلیل این برنامه پایین می‌آید. البته دقت این برنامه برای یک نوزاد 4 ماهه حدودا 74 درصد است ولی ما سعی می‌کنیم باز هم دقت این برنامه را افزایش دهیم. پس از گذشت 6 ماه از سن بچه شما، این برنامه کمتر از 50 درصد جواب می‌دهد و محققان نظراشان این است که کمتر از این برنامه استفاده کنید و بهتر است بگذارید نوزاد در محیط اطراف خودش احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

محققان و چانگ توضیح می‌دهند: پایگاه داده‌های صوتی به سرعت در حال به‌روزرسانی است و در آن یک الگوریتم یادگیری ماشینی قرار دارد که به پدر و مادر دسترسی شخصی سازی بیشتر برنامه را می‌دهد. پس از دانلود این برنامه ما فقط نیاز به ملیت و تاریخ تولد نوزاد شما داریم.

روش کار این برنامه این‌گونه است که، بعد از اینکه بچه شروع به گریه کردن می‌کند، شما داخل برنامه دست‌تان را به مدت 10 ثانیه بر روی کلید "ضبط کردن” قرار می‌دهید، سپس برنامه این صدا را به سرور و پایگاه داده‌های ما می‌فرستد (برنامه تحت شبکه است و شما نیاز به اینترنت دارید)، پس از اینکه با استفاده از الگوریتم‌های خاص برنامه، صدای نوزاد تجزیه و تحلیل شد، نتیجه برای موبایل والدین بچه فرستاده می‌شود. بنابراین مادر می‌تواند این نظر را قبول کند یا نه بسته به شرایط دوباره صدای بچه را برای پایگاه داده‌ فرستاده تا مطمئن شود نتیجه آن درست بوده است.

این برنامه برای سیستم عامل‌های iOS و اندروید در اوایل سال جاری میلادی عرضه خواهد شد و در App Store و Google Play قیمت آن 2.99$ است.

انتهای پیام/

کد خبر: 605019

برچسب‌ها