تلاش مولاوردی برای بیمه‌ کردن مشاوره خانواده همزمان با اجرای برنامه ششم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با توجه به آنکه زمان تحقق بیمه مشاوره خانواده، برنامه ششم توسعه است، تلاش می شود تا زمان آغاز اجرای این برنامه، بیمه مشاوره خانواده نهایی شده باشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، شهیندخت مولاوردی با اعلام این خبر گفت: بنا به تکلیف کارگروه کنترل و کاهش طلاق دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، این معاونت و سازمان بهزیستی لایحه بیمه مشاوره خانواده را باید ارائه دهند که هنوز از سازمان بهزیستی پیش نویس مربوطه را دریافت نکرده‌ایم و دفتر بررسی‌های امور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده پیگیر آن است.

او با اشاره به اهداف این لایحه گفت: این برنامه به منظور تقویت کارکرد نهاد خانواده و پایداری و سلامت آن ارائه می شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره اقدامات این معاونت در زمینه اجرای سیاست‌های کلی جمعیتی افزود: این معاونت تنها در یک بند از این سیاست‌ها همکار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در زمینه تسهیل ازدواج و ارائه مشاوره به خانواده‌ها و جوانان است البته در سند برنامه ششم توسعه نیز به این موضوع به طور مفصل در بخش جمعیت اشاره شده است.

مولاوردی در پایان تاکید کرد: تقسیم کار ملی برای تحقق سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری توسط معاون اول رییس جمهور انجام و دستورالعمل آن به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده است.

20106

کد خبر: 605038

وب گردی

وب گردی