شرکت نفت ایران اعلام کرد: قرارداد نفتی با شل و BP امضا نکردیم/ فقط با توتال به توافق رسیدیم

مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت،با بیان اینکه تاکنون هیچ قرارداد فروش نفتی با شل و برتیش پترولیوم انگلیس امضا نکرده‌ایم، گفت: تاکنون فقط با توتال فرانسه به توافق رسیده‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز، سیدمحسن قمصری در یک گفتگوی رادیویی درباره امضای قراردادهای جدید فروش نفت خام با شرکت‌های بزرگ نفتی جهان و اروپا، گفت: تاکنون شرکت ملی نفت ایران تنها با شرکت توتال فرانسه برای امضای قرارداد فروش نفت خام به توافق رسیده است.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با رد هر گونه امضای قرارداد فروش نفت خام با شرکت‌های بزرگ نفتی جهان، تصریح کرد: تاکنون هیچ قرارداد فروش نفتی با شل و برتیش پترولیوم انگلیس و سایر شرکت‌های بزرگ اروپایی جز توتال امضا نکرده‌ایم.

این مقام مسئول در خصوص دلایل عدم امضای قراردادهای جدید نفت خام با شرکت‌های بزرگ اروپایی، توضیح داد: شرکت‌های بزرگ نفتی مذاکرات را با دقت و وسواس دنبال می‌کنند.

قمصری تاکید کرد: هم اکنون مشغول مذاکره با شرکت‌های معتبر نفتی جهان هستیم و امیدواریم به نتایج جدید در روند مذاکرات دست یابیم.

با سخت شدن افزایش صادرات نفت خام ایران به چین، این روزها یک استراتژی جدید بازکردن جا برای بشکه‌های نفت صادراتی کشور در بازار تعریف و اجرایی شده است.

بر این اساس در کنار بازارهای سنتی نفت خام ایران در آسیا و اروپا همچون کشورهای هند، چین، ژاپن، کره جنوبی، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا، صادرات نفت به بازارهای جدیدی همچون کشورهای شرق اروپا در دستور کار قرار گرفته است.

محسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت اخیرا از کشورهای شرق اروپا به عنوان مهمترین بازار جدید نفت ایران در پساتحریم یاد و اظهار کرده است: در صورت توافق برای نخستین بار نفت ایران روانه بازارهای شرق اروپا می‌شود.

در طول چند هفته گذشته مذاکرات متعددی با شرکت‌های نفتی برای صادرات به کشورهای بلوک شرق اروپا انجام گرفته است به طوری‌که حتی اولین محموله نفت فروخته شده به شرکت لوک اویل روسیه توسط شرکت لیتاسکو روانه پالایشگاهی در رومانی شده است.

علاوه بر رومانی تاکنون شرکت‌های مختلف نفتی از سوئیس همچون «گلنکور»، «ویتول» و «ترافیگورا»، «او ام ال» مجارستان، «او. ام. وی» اتریش، یک پالایشگاه نفتی در جمهوری چک و حتی کشورهایی از لیتوانی، لهستان، اسلوونی و صربستان مذاکراتی را برای امضای قراردادهای تک محموله و بلند مدت نفت آغاز کرده‌اند.

401/602

کد خبر: 605089

وب گردی

وب گردی