سالانه 500 هزار نفر در جهان به دلیل تغییرات اقلیمی  می میرند

بررسی‌ها نشان داده است که تغییرات آب و هوایی به مرگ سالانه 500 هزار نفر در جهان منجر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنادر این مطالعه که در مجله لنست منتشر شده، آمده است: تغییرات آب و هوایی با تاثیرگذاری بر رژیم غذایی و کاهش دسترسی افراد به مواد خوراکی سالم موجب می‌شود سالانه 500 هزار نفر در جهان جان خود را از دست بدهند.

همچنین در نتیجه تغییرات اقلیمی، افراد دسترسی کمتری به میوه‌ها و سبزیجات خواهند داشت که در نتیجه تعداد بیشتری از مردم جهان در معرض ابتلا به بیما‌ری‌های قلبی، سکته مغزی و سرطان‌های مرتبط با رژیم غذایی قرار می‌گیرند. به همین دلیل خطرات ناشی از این وضعیت زیست محیطی بر سلامت بیش از تصور است.

کارشناسان معتقدند در قرن 21 تغییرات اقلیمی بزرگترین تهدید برای سلامتی به حساب می‌آید چرا که میزان وقوع سیلاب‌ها، خشکسالی‌ها و بیماری‌های عفونی را افزایش می‌دهد.

«پیتر اسکاربوروگ» از دانشگاه آکسفورد گفت: تاثیرات مستقیم ناشی از تغییرات اقلیمی بر زندگی ده‌ها هزار انسان مشهود است اما از آنجا که هر انسانی در جهان به تغذیه نیاز دارد، بروز تغییرات کوچک در رژیم غذایی می‌تواند این تعداد را به صدها هزار نفر افزایش دهد.

به گزارش روزنامه گاردین، «اسکاربوروگ» افزود: از آنجا که تاثیرات نامطلوب تغییرات آب و هوایی بر سلامت بیش از تصور است کاهش میزان انتشار گاز کربن، ارتقای سطح دانش و در دسترس بودن میزان کافی از سبزیجات و میوه‌ها می‌تواند آمار مرگ و میر ناشی از این تغییرات را کاهش دهد.

105105

کد خبر: 605141

وب گردی

وب گردی