بورسیا دورتمند-بایرن مونیخ ؛ کلاسیکر در جهنمی پر از زنبور

دیدار بورسیا دورتمند و بایرن مونیخ امشب (15 اسفندماه) ساعت 21:00 در وزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتمند برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز بورسیا دورتمند و بایرن مونیخ در حالی امشب در ورزشگاه خانگی دورتمند به مصاف هم می روند که هر دو تیم شانس قهرمانی دارند و با شکست هفته ی قبل هالیوودی ها و پیروزی دورتمندی ها فاصله ی امتیازشان به 5 کاهش یافته است ، به علاوه بازی قبل دو تیم نیز با پیروزی 5-1 بایرن مونیخ در آلیانز آرنا به پایان رسید.

دورتمند و آخرین شانس برای رسیدن به فصل جدول
شاگردان توماس توخل که این فصل دورتمند با اندیشه هایش احیا شده است ، امشب در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک در حالی مقابل بایرنی ها صف آرایی می کنند که در 5 بازی آخر خودشان در تمام رقابت های این فصل پیروز شده اند.
زنبورها که به اهمیت پیروزی در این مسابقه واقف هستند می توانند با کسب 3 امتیاز کلاسیکر امشب فاصله ی خود را با بایرنی ها در صدر جدول به 2 امتیاز کاهش دهند و همچنین انتقام شکست سنگین 5-1 دور رفت را نیز از آنها بگیرند به علاوه اگر پیروزی احتمالی آنها با گل زنی پیرامریک اوبامیانگ حاصل شود میتوان جنگی دو جانبه هم در قهرمانی و هم در آقای گلی بین دو غول فوتبال آلمان را شاهد بود.


بایرنی و تلاش برای فرار از نیش زنبورها
شکست بایرن در آلیانز آرنا ، آن هم در شرایطی که این فصل باواریایی ها تمام بازی ها خانگی خود را در تمام مسابقات با پیروزی به پایان رسانده بودند ، باعث شده که امشب گواردیولا و شاگردانش بازی ساده ای را در دورتمند نداشته باشند.
با این حال گواردیولا که آخرین حضور خود را در این دیدار مهم می بیند امیدوار است با کسب یک امتیاز از این مسابقه حاشیه امنیت قابل قبولش را در صدر جدول با دورتموند حفظ کند و شانس دورتمند را برای قهرمان شدن در رقابت های امسال بوندسلیگا به صفر برساند .

حال هرآنچه که از کلاسیکر امشب باید بدانیم :

توخل در برابر گواردیولا
''او یک مربی عالیِ عالیِ عالی است و از بهترین های دنیاست'' این سخنان را پپ گواردیولا درباره همتای خود در دورتموند ، توماس توخل در چند روز گذشته ، به زبان آورده بود. این تأکید بر صفات عالی و احترام به توخل از طرف کسی است که مربی زنبور ها نیز اذعان دارد برای کاتالانی ها یک رهبر بود و با بارسلونا به موفقیت های بسیاری دست یافته بود. یعنی هر دومربی ارزش زیادی برای هم قائل اند. اما در انتهای این ارزشگذاری ها هر دوی آنها در این مسابقه نگاهشان به قهرمان شدن است و بس.


اوبامیانگ در برابر لواندوفسکی
با مجموع 45گل به همراه گرد مولر و یوپ هاینکس، آنها آماری بهتر از هر مهاجم دیگری در تاریخ بوندسلیگا تا پایان هفته 24 رقم زده اند و خود را برای مصاف روز شنبه آماده می کنند. اوبامیانگ در صورت گلزنی در بازی فردا، یک رکورد دیگر از خود به ثبت خواهد رساند و آن گلزنی پیاپی در 11 بازی خانگی است و البته می تواند بر رقیب خود لواندوفسکی که با یک گل از وی جلوتر است، فشار بیاورد. همچنین مجموع گل های این دو بازیکن از همه تیمهای بوندسلیگا به جز گلادباخی ها بیشتر است.

جهان و تماشای این بازی:

81300 هوادار فردا در سیگنال ایدونا پارک حضور خواهند یافت؛ اما آنها تنها کسانی نیستند که این بازی را تماشا می کنند. این بازی در 200 کشور از تلویزیون پخش خواهد شد که نشان می دهد این تقابل اهمیت فوق العاده ای در تمام دنیا دارد و بسیاری در تقویم خود انتظار فرا رسیدن آن را می کشند. سرنوشت قهرمان لیگ تا حد زیادی در گرو این بازی است و کمتر کسی حاضر است که تماشای آن را از دست بدهد.


آخرین نکته ی جالب این بازی نیز این است که بهترین پیروزی بایرنی ها در طول سالیان در بوندسیگا پیروزی 11-1 مقابل دورتمند در سال 1972 بوده است.


تقابل قبلی دو تیم:
در 6 تقابل قبلی دو تیم 2 پیروزی از آن زنبورها شده که یک پیروزی در ضربات پنالتی دی اف پی پوکال آلمان بدست آمده است اما این در حالی است 4 بازی دیگر را بایرنی ها به دست آورده اند ، همچنین در این 6 بازی بایرنی ها 11 گل زدند و دورتمندی ها تنها 5 گل.

غایبین دو تیم در دیدار کلاسیکر:
سوکراتیس کماکان به سان گذشته قادر به همراهی زنبورها در بازی امشب نمی باشد.
ژرم بوآتنگ ، خاوی مارتینز و هولگر باداشتوبر نیز در این بازی به دلیل مصدومیت در ترکیب بایرن حضور نخواهند داشت تا گوادیولا کماکان از دفاع های غیر تخصصی خود بهره ببرد.

** پیش بینی نتیجه بازی توسط وبسایت هو اِسکورد: بورسیا دورتمند 2 - بایرن مونیخ 2

602/605

کد خبر: 605195

وب گردی

وب گردی