قدردانی فعالان اقتصادی از اقدام اخیر اتاق بازرگانی ایران و سوئیس

اقدام اخیر اتاق بازرگانی ایران و سوئیس اثیراتی مثبت در روابط فرهنگی و انسانی دو کشور خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، اقدام اخیر اتاق بازرگانی ایران و سوئیس مبنی بر هماهنگی برای حضور رئیس‌جمهور سوئیس در موسسه مردم‌ نهاد خیریه محک مورد استقبال و تقدیر جمعی از فعالان اقتصادی ایران و سوئیس قرار گرفت، چراکه به اعتقاد آنها این امر تاثیراتی مثبت در روابط فرهنگی و انسانی دو کشور خواهد داشت.

در این دیدار یوهان اشنایدر آمان، رئیس‌جمهور سوئیس،‌ از ظرفیت‌های حمایتی، درمانی و پژوهشی موسسه خیریه محک دیدار و یک کنفرانس مطبوعاتی نیز برگزار کرد.

وی، با تاکید بر اینکه مؤسسه خیریه محک عضو افتخاری اتاق بازرگانی ایران و سوئیس است، از توجه همیشگی محک به مفهوم مسئولیت اجتماعی و پیوند بین حوزه خیریه و فعالان عرصه اقتصادی تقدیر کرد.

دیدار رئیس‌جمهور سوئیس از موسسه خیریه محک در حالی انجام گرفت که به اعتقاد برخی فعالان اقتصادی ایران و سوئیس این اتفاق می‌تواند در تاکید بر روابط انسانی دو کشور تاثیرگذار باشد.

بهاءالدین سادات طهرانی، از فعالان اقتصادی کشور و رئیس هیأت‌ مدیره گروه شرکت‌های سازیبا، درباره روابط اقتصادی میان دو کشور، گفت: «سوئیس اولین کشور اروپایی بود که پس از برداشته شدن تحریم‌ها از ایران، به تجارت با این کشور روی آورد و سابقه فعالیت اقتصادی و فرهنگی این کشور با ایران بالاست. می‌توان گفت دیدار رئیس‌جمهور سوئیس از موسسه خیریه محک تاثیر زیادی در ارتباط میان دو کشور داشته است، به همین دلیل از اتاق بازرگانی ایران و سوئیس به خاطر برگزاری این رویداد تشکر می‌کنیم.»

او، درباره اهمیت دیدار رئیس‌جمهور سوئیس از موسسه مردم‌نهاد خیریه محک بیان کرد: «دیدار رئیس‌جمهور سوئیس از موسسه خیریه محک نشان‌دهنده ارزش بالای روابط انسانی میان دو کشور است.»

وی ادامه داد: «شرکت‌های سوئیسی در حوزه‌های دارویی، مواد اولیه صنایع غذایی و صنعت بسته‌بندی و همچنین در حوزه بانکی قوی هستند و به طور خاص سوئیس می‌تواند در زمینه پلتفرم بانکی به ایران کمک کند. از سوی دیگر، ارتباط خوب ایران با نهادهای مالی و بانکی سوئیس باعث تسهیل در تجارت ایران می‌شود. اقدامات اتاق ایران و سوئیس باعث شده است که شرکت‌های ایرانی و سوئیسی که می‌خواهند با یکدیگر فعالیت تجاری داشته باشند، بتوانند ارتباط نزدیک‌تری با یکدیگر برقرار کنند.»

به گفته سادات طهرانی،«بعد ارتباطات فردی در روابط میان دو کشور اهمیت دارد و به طور غیرمستقیم نیز بر روابط اقتصادی دو کشور تاثیر می‌گذارد. دیدار رئیس‌جمهور سوئیس از موسسه خیریه محک باعث تبادیل فرهنگی و ارتباطات بیشتر میان دو کشور شده و موجب می‌شود فعالیت این سازمان‌های مردم‌نهاد در بعد بین‌المللی بازخورد بیشتری داشته باشد. به همین دلیل اقدام اتاق بازرگانی ایران و سوئیس در هماهنگی برای دیدار رئیس‌جمهور سوئیس از موسسه خیریه محک را مفید ارزیابی می‌کنیم.»

گفتنی است که یوهان اشنایدر آمان، رئیس‌جمهور سوئیس، در صدر یک هیأت بلندپایه اقتصادی و فرهنگی در تاریخ ۷ اسفندماه سال جاری به ایران وارد شد و در طول این سفر چندروزه قراردادهای تجاری، اقتصادی و سیاسی مهمی با ایران امضا کرد.

401/602

کد خبر: 605557

وب گردی

وب گردی