مراسم نکوداشت ابوالحسن نجفی در نمایشگاه کتاب پاریس

مراسم نکوداشت مرحوم ابوالحسن نجفی همزمان با روز افتتاحیه و در اولین روز فعالیت غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پاریس 2016 برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم نکوداشت ابوالحسن نجفی زبان‌شناس و مترجم فقید ادبیات فرانسه هم‌زمان با اولین روز فعالیت غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پاریس، روز پنج‌شنبه 27 اسفند برابر با 17 مارس برپا می‌شود. این نکوداشت همزمان با نشست "ضرورت نگاه نو به ادبیات کلاسیک فارسی در عرصه جهانی" از ساعت 17:30 تا 19 در محل خانه فرهنگ ایران با حضور احمد سمیعی گیلانی، حسین معصومی‌همدانی، علی‌اصغر محمدخانی، ژاله آموزگار، امیرمسعود شهرام‌نیا، احمد شاکری و... برگزار می‌شود.

از دیگر برنامه‌های غرفه ایران در اولین روز نمایشگاه دیدار و گفت‌وگو با نویسندگان و محققان ایرانی و فرانسوی اعلام شده است که با حضور مدعوین از ساعت 11:45 تا 12:30 انجام می‌گیرد. برنامه‌های روز اول فعالیت غرفه ایران با مشارکت خانه فرهنگ ایران در فرانسه، شهر کتاب و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران انجام خواهد شد.

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با نمایش حدود 600 عنوان کتاب در غرفه‌ای به مساحت 40 متر مربع به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب پاریس شرکت می‌کند. داستان‌خوانی ادبیات معاصر ایران، نشست نوروز و تاریخ اساطیر ایران،دیدار و گفت‌وگو با ناشران ایرانی و فرانسوی به همراه نشست آسیب‌شناسی نشر و ترجمه آثار ایرانی و فرانسوی، قصه‌گویی و شعرخوانی، برنامه‌های ویژه سال نو، کارگاه خوشنویسی و نستعلیق، برنامه‌های روز ایران شامل ضیافت ایرانی به همراه برنامه‌های ویژه به مناسبت شروع سال نو، موسیقی سنتی ایرانی و نمایشگاه عکس از برنامه‌های غرفه ایران اعلام شده است.

معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دعوت از ناشران برای حضور در این نمایشگاه، و معرفی ظرفیت‌های چاپ و نشر کشور از دیگر برنامه‌هایی اعلام شده است که در غرفه ایران دنبال خواهد شد.

نمایشگاه کتاب پاریس از تاریخ 27 اسفند تا 1 فروردین سال آینده برگزار خواهد شد.

502502

کد خبر: 605727

وب گردی

وب گردی