تحقق کامل سند بنیادین آموزش و پرورش سبب پیشگیری از اعتیاد می‌شود

مدیر عامل مؤسسه علمی و آموزشی آینده سازان با اشاره به اینکه تحقق کامل سند بنیادین آموزش و پرورش در پیشگیری از اعتیاد در کشور بسیار می‌تواند موثر واقع شود، گفت: در صورتی که معلمان در موضوع مواد مخدر آگاهی داشته باشند، می‌توان آینده سازان این مرز و بوم را از اعتیاد و عوارض آن مصون ساخت.

به گزارش ایسکانیوز ارشاد استعدادی گفت: نقش آموزش و پرورش در تمام زمینه‌های فرهنگی بی بدیل است و در واقع فرزندان این مرز و بوم در مقطعی از زندگی به دست این نهاد سپرده شده و 12 سال مورد تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند بنابراین مهارت اجتماعی، فرهنگی و فردی در این دوران می‌تواند به همه دانش آموزان ارائه شود بنابراین هر آنچه که برای مصون‌سازی آنها در مقابل آسیب‌های اجتماعی لازم است را می‌توان به آنها آموزش داد.

او افزود: تحقق کامل سند بنیادین آموزش و پرورش در پیشگیری از اعتیاد در کشور بسیار می‌تواند موثر واقع شود و در واقع این سند تصویب شده و مورد تأئید مقام معظم رهبری است لذا آموزش و پرورش باید جهت انجام این سند از صفر تا صد آن برنامه‌‌های خود را عملیاتی سازد چراکه در این سند همه جوانب نقش آموزش و پرورش ازجمله در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی پیش بینی شده است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه کنونی را برطرف سازد گفت:معلمان الگوهای مناسبی برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه هستند و هنوز معلمان جزء امین‌ترین و با وثوق‌ترین افراد جامعه به شمار می‌روند لذا باید به نقش انها توجه کرد و برنامه ریزی های لازم را در این راستا به انجام رسانید.

مدیر عامل مؤسسه علمی و آموزشی آینده‌سازان گفت: اگر معلمان در موضوع مواد مخدر آگاهی داشته باشند می‌توان آینده‌سازان این مرز و بوم را از اعتیاد و عوارض آن مصون ساخت. همچنین بهترین نقش‌آفرینی معلم یا دانش آموز در جو آزاد و بی‌تکلف کلاس می‌تواند درباره دوست واقعی و دوست نمایان باشد. معلم می‌تواند با اجرای پراحساس و عمق نقش یک دوست‌نما که دوست خود را به حیله‌های مختلف به سوی اعتیاد می‌کشد، به درونی‌سازی نفرت از دوست‌نمایان و شناخت آن اقدام کند.

استعدادی گفت: همچنین خود دانش‌آموزان با ایفای نقش یک دوست خیر‌خواه و یک دوست‌نمای بدخواه و فریبنده، می‌توانند فعالانه به تربیت خود و دوستانشان کمک کنند.

او گفت: مصون سازی از اعتیاد یک اقدام فرهنگی می‌طلبد و پلیس و مبارزه با اعتیاد باید در آخرین حلقه مبارزه با مواد مخدر باشد ولی دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش در این میان در حلقه‌های نخست پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان در پایان به رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که توسط وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است، اشاره کرد و گفت: این رویکرد در صورت تحقق و اجرایی شدن کامل قطعا می‌تواند در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد بسیار موثر واقع شود.

105105

کد خبر: 605744

وب گردی

وب گردی