کارآگاهان از ٣ معمای جنایی رازگشایی می  کنند

کارآگاهان جنایی تحقیقات گسترده‌ای را برای رازگشایی از مرگ سه نفر که در وقایعی جداگانه جان باخته‌اند، آغاز کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شرق در اولین پرونده، تحقیقات برای شناسایی عامل قتل مرد کارتن‌خواب در شمال تهران آغاز شد. ساعت ٢٣ جمعه مرد جوانی در تماس با پلیس از کشف جسد مرد جوانی در کنار خودرواش خبر داد. با اعلام این موضوع به مأموران کلانتری تجریش، بلافاصله گشت کلانتری برای بررسی موضوع در محل کشف جسد در خیابان توتونچی حاضر شد. با تأیید موضوع کشف جسد مرد ناشناس، تیم جنایی در محل حاضر شده و به تحقیق از مرد جوانی که جسد را کشف کرده بود، پرداختند.

مرد ٣٤ساله درباره نحوه کشف جسد گفت: «دقایقی قبل به محل پارک خودروام مراجعه کردم که با جسد مردی ناشناس در کنار چرخ خودروام روبه‌رو شدم. وقتی بیشتر به او نگاه کردم متوجه آثار ضرب‌وجرح روی صورتش شدم».

پس از اظهارات مرد جوان، پزشک جنایی با معاینه جسد با اعلام اینکه چند ساعتی بیشتر از قتل مرد ناشناس نمی‌گذرد، گفت: مقتول به علت اصابت ضربات متعدد جسم نوک‌تیز که به احتمال زیاد قمه است به کمر، جانش را از دست داده است. با مشخص‌شدن علت قتل مرد ناشناس، یکی از اهالی محل گفت: «مقتول مرد کارتن‌خوابی است که هر روز در این محله حضور دارد. ساعاتی قبل متوجه سروصدا در محله شدم اما آن را جدی نگرفتم تا اینکه متوجه شدم مرد کارتن‌خواب به قتل رسیده است».

با شناسایی هویت مقتول با دستور سجاد منافی‌آذر، بازپرس ویژه قتل تهران، جسد به پزشکی قانونی منتقل و رمزگشایی از جنایت توسط کارآگاهان اداره قتل پلیس آگاهی تهران آغاز شد. درهمین‌حال با کشف جسد مردی معتاد در خانه‌ای قدیمی، تحقیقات جنایی برای دستگیری هم‌خانه او و رمزگشایی از این جنایت آغاز شد. مقتول با شلیک یک گلوله به پشتش به قتل رسیده است.
عصر پنجشنبه گذشته مأموران کلانتری بازار با تماس مرد ناشناسی، در جریان قتل مرد میان‌‌سالی در خانه قدیمی‌اش قرار گرفتند.
با حضور مأموران در خانه مرد میان‌سال در خیابان مصطفی خمینی، آنها با جسد علی‌اصغر ٤٠ساله در طبقه دوم خانه قدیمی روبه‌رو شدند. با اعلام موضوع به بازپرس ویژه قتل، بلافاصله تیم جنایی در محل کشف جسد حاضر شد.
پزشک جنایی پس از معاینه اولیه، علت مرگ علی‌اصغر را خون‌ریزی داخلی به علت اصابت گلوله به پشتش اعلام کرد. با دستور انتقال جسد مقتول به پزشکی قانونی، تحقیقات اهالی ساختمان نشان می‌داد علی‌اصغر به همراه دوستش در این خانه زندگی می‌کرد که پس از وقوع جنایت، هم‌خانه‌اش متواری شده است. یکی از همسایه‌ها به بازپرس جنایی گفت: «مقتول و دوستش اعتیاد شدیدی به مواد مخدر شیشه داشتند و فکر می‌کنم آنها بر سر مواد مخدر درگیر شده باشند».
با شناسایی هویت هم‌خانه مقتول به نام رضا، قاضی مرادی، بازپرس ویژه قتل تهران، دستور شناسایی او را برای رمز گشایی از این جنایت صادر کرد. از سویی با کشف جسد پسری ٢٢ساله در خانه‌اش در شمال تهران، تحقیقات برای مشخص‌شدن علت مرگش آغاز شد. مأموران کلانتری شمال تهران در تماس با بازپرس جنایی، از کشف جسد پسر جوانی در خانه مجردی‌اش خبر دادند. با حضور تیم جنایی در خانه پسر جوان مشخص شد جسد متعلق به پسر ٢٢ساله‌ای به نام حسن است.
مادر حسن در تحقیقات درباره علت مرگ فرزندش گفت: «حسن از چند ماه قبل به صورت مجردی در این خانه زندگی می‌کرد. او خیلی کم با ما ارتباط داشت تا اینکه دو روز قبل هرچه با او تماس گرفتم، به تلفن همراهش پاسخ نداد. نگرانش شدم تا اینکه ساعتی قبل به خانه‌اش آمدم اما هرچه در زدم او در خانه را باز نکرد. با کمک همسایه‌ها در را شکستیم و وارد خانه شدیم و با جسد پسرم در پذیرایی روبه‌رو شدم. درادامه پزشک جنایی پس از معاینه جسد، زمان مرگ را پنج روز قبل و بوی منتشرشده در خانه را ناشی از فاسدشدن جسد اعلام کرد.

با اظهارات پزشک جنایی و مادر پسر ٢٢ساله، جسد برای مشخص‌شدن علت اصلی مرگ او با دستور سجاد منافی‌آذر به پزشکی قانونی منتقل شد.

105105

کد خبر: 605759

وب گردی

وب گردی