شیوع بیماری انسداد مزمن ریوی در انتظار زنان سیگاری/ گرایش زنان به استعمال سیگار بیشتر شده است

گزارش های جدید نشان می دهد که ثبات شیوع بیماری های مزمن انسداد ریوی از سال 1998 تا سال 2009 در میان زنان شیوع داشته اما در سال های اخیر این بیماری به سرعت در میان مردان رشد یافته است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از آستان البته شیوع این بیماری ها در زنان بیشتر به این علت است که طی این سال ها گرایش زنان به استعمال سیگار بیشتر شده است.طی دوره های گذشته بیماری های ریوی ،انسدادی و تنگی نفس ناشی از استعمال دخانیات در مردان بیشتر بود اما در عصر حاضر به دلیل تغییر ایجاد شده در نگرش و باورها در هر جامعه ای با خیل عظیمی از زنان سیگاری رو به رو هستیم که علاوه بر چالش های ایجاد شده فرهنگی در جامعه هزینه های هنگفتی ناشی از ابتلا به بیماری های جسمانی را به جامعه تحمیل می کنند.بیماری تنگی نفس،انسداد ریوی مزمن و... تقریبا در زنان و مردان آماری مشابه دارد چه بسا که طی دهه های آینده آمار زنان سیگاری مبتلا به مشکلات ریوی دو چندان شود.

مرکز ملی سلامت (NCHS)،یک جزء سازمانی از مراکز ایالات متحده برای کنترل و پیشگیری بیماری به شمار می رود که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده(CDC) به تازگی گزارشی مبنی بر شیوع بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD) در بین بزرگسالان آمریکا منتشر کرد.

این گزارش شامل جزئیات در نرخ بستری و مرگ و میر، و همچنین برآوردهای اخیر برای زیرگروه های مختلف در میان جمعیت کشور است.بیماری انسدادی مزمن ریوی و بیماری مزمن دستگاه تنفسی تحتانی، سومین علت اصلی مرگ و میز در آمریکا به شمار می رود که در طی دو سال یعنی از 2007 میلادی تا 2009 مبتلایان بزرگسال به 11 میلیون و 800 هزار نفر رسیدند.

همچنین بیماری هایی مانند آسم،برونشیت مزمن و آمفیزم نیر باعث مرگ و میر می شود.این افراد بیمار در تخلیه هوا از ریه ها دچار مشکل هستندو علائم اولیه این بیماری ها با سرفه همراه با خلط است که به تدریج خس خس سینه و تنگی نفس را نیز به همراه دارد.

گزارش های جدید نشان می دهد که ثبات شیوع بیماری های مزمن انسداد ریوی از سال 1998 تا سال 2009 در میان زنان شیوع داشته اما در سال های اخیر این بیماری به سرعت در میان مردان رشد یافته است.البته شیوع این بیماری ها در زنان بیشتر به این علت است که طی این سال ها گرایش زنان به استعمال سیگار بیشتر شده است.

105105

کد خبر: 605818

وب گردی

وب گردی