آیین گرامیداشت تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان/معاون استانداری سمنان: دانشگاه باید برای ترغیب صنعت به ارتباط با دانشگاه حرکت کند

معاون عمرانی استانداری سمنان در حاشیه برگزاری آیین گرامیداشت تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان گفت: سمنان به لحاظ سرانه فضای سبز دارای سرانه پایینی است و اقدامات خوبی نظیر کاشت درخت در فضا‌های دانشگاهی می‌تواند در توسعه فضای سبز استان بسیار موثر باشد.

به گزارش ایسکانیوز، زندیه وکیلی افزود: تجربه نشان می‌دهد توجه به فضای سبز در مجموعه­هایی نظیر دانشگاه که دارای وسعت زیاد و نظارت و رسیدگی تمام وقت هستند خیلی بهتر و موثرتر جواب می‌دهد. با این حال رسیدگی و نگهداری درخت بعد از کاشت مهمترین اقدام محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: کار درخت کاری و کاشت نهال در اقصی نقاط استان در این هفته درحال اجرا و انجام است که بدون شک نقش مهمی در افزایش سرانه فضای سبز استان دارد.

زندیه وکیلی ابراز امیدواری کرد: با اقدامات خوبی که در مدیریت شهری در دست اجرا است بتوانیم سرانه فضای سبز را بهبود ببخشیم.

وی همچنین با اشاره به مشکل کم‌آبی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در موضوع آب کمک می‌کنیم تا بتوانیم مشکل آب دانشگاه را حل کنیم و در این مسیر با دانشگاه همراه خواهیم بود. توجه دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه فضای سبز مسئولیت ما را در تامین آب مورد نیاز این دانشگاه سنگین می‌کند.

معاون عمرانی جدید استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بنده خود در مقطعی دانش‌آموخته این دانشگاه هستم و باید اذعان کنم پایه دانشگاه آزاد اسلامی بر حضور مردم است و این دانشگاه ثابت کرد که مردم می‌توانند خودشان امور خود را انجام دهند.

او با تاکید بر اینکه چه چیز بالاتر از آموزش عالی که خوراک مغزها است افزود: تاسیس و اداره دانشگاه آزاد اسلامی نشان داد که مردم به خوبی می‌توانند امور خود را در سطح عالی بر عهده بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضعف ارتباط صنعت و دانشگاه در استان سمنان را یادآور شد و گفت: متاسفانه شاهد ارتباط قوی بین صنعت و دانشگاه نیستم. ارتباط قوی و پررنگی بین صنعت به عنوان بخشی از منشا خدمات و اداره جامعه و دانشگاه در استان دیده نمی‌شود. البته این ضعفی است که در تمام کشور کم وبیش دیده می‌شود.

وی افزود: دانشگاه مرکز تمام فعالیت‌های اجتماعی یک شهر محسوب می شود و ما به عنوان متخصصین شهری و مدیریت شهری واقف هستیم که دانشگاه تا چه حد می‌تواند منشا تغییرات و تحولات در بحث اقتصاد، خدمات شهری و امور اجتماعی ساکنان باشد.

زندیه وکیلی گفت: ما انتظار داریم در این خصوص دانشگاه عاملی باشد برای ترغیب صنعتگران و صاحبان صنعت برای ارتباط بیشتر با دانشگاه. این بحث از ابتدای انقلاب مطرح بوده اما در برخی مواقع به دلیل وجود برخی افراد خاص یا مناسبت‌های خاص شکل قوی‌تری به‌خود گرفته است.

وی افزود: انتظار داریم تا پژوهش‌های دانشگاهی در دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی با پتانسیل قوی که از آن برخوردار است در خصوص رفع مشکلات و موانع موجود در صنعت و برقراری ارتباط هرچه بیشتر صنعت انجام شود.

20101

کد خبر: 605886

وب گردی

وب گردی