دانشگاه آزاد اسلامی و نیروگاه برق شاهرود تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

دانشگاه آزاد اسلامی و نیروگاه برق شهید بسطامی شاهرود در راستای امور پژوهشی و توسعه علمی و دانش فناوری تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش ایسکانیوز، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با اعلام این خبر گفت: این تفاهم‌نامه با در نظر گرفتن اهداف توسعه و ارتقای خدمات علمی و پشتیبانی از محققان و فراهم نمودن شرایط لازم جهت حمایت از ایده‌های نوآورانه و فناورانه، توسعه فناوری در سطح شهر شاهرود، سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌های کاربردی علوم تحقیقاتی، بین نیروگاه شهید بسطامی و دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود منعقد شد.

دکتر صاحبعلی منافی ارتقای سطح همکاری متقابل در راستای حمایت از محققان مبتکر و خلاق درزمینه تولید، توسعه و ارتقای پژوهش، توسعه علم و فناوری از طریق واگذاری امور پژوهشی مرتبط با حوزه تولید برق و رفع مشکلات و چالش‌های موجود و به‌تبع آن حمایت از شرکت‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی بر ای دانشجویان و اساتید و مدیران دانشگاه درزمینه آشنایی با نیروگاه، استفاده از خدمات آزمایشگاهی دانشگاه و همکاری در برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی علمی و پژوهشی مشترک را بخشی از تفاهم انجام‌شده بین دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و نیروگاه شهید بسطامی دانست و افزود: مدت این تفاهم‌نامه 5 سال است که با توافق طرفین در سال‌های بعد نیز قابل تمدید است.

وی با تشکر از جواد نیازی مدیرعامل نیروگاه شهید بسطامی شاهرود برای همکاری در انعقاد این تفاهم‌نامه و همکارش دکتر فریبرز فروهنده رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه به‌عنوان پیگیر اصلی انعقاد تفاهم‌نامه، بیان کرد: نیروگاه متعهد شده است اولویت‌های تحقیقاتی کاربردی مطابق با توانمندی‌های تخصصی محققان را معرفی نماید و زمینه لازم جهت حمایت و بهره‌مندی محققان و واحدهای نوآور از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی موجود در نیروگاه را محیا سازد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در ادامه افزود: دانشگاه نیز در ارائه طرح‌های پژوهشی و معرفی مخترعان، مبتکران و سایر متقاضیان به نیروگاه جهت تجاری‌سازی ایده‌ها و نیز سایر امور قیدشده در قرارداد، همکاری‌های لازم را با نیروگاه مذکور انجام خواهد داد.

نیروگاه شهید بسطامی شاهرود از زیرمجموعه‌های گروه مپنا در کیلومتر ۱۵ جاده شاهرود- دامغان قرار داشته و یکی از نیروگاه‌های از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید 500 مگاوات است که شامل ۲ واحد گازی و ۱ واحد بخار در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار است. سوخت این نیروگاه گاز طبیعی و سوخت پشتیبان نفت گاز (گازوئیل) است که در سه مخزن هریک به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب ذخیره‌سازی می‌شود.

20101

کد خبر: 605909

وب گردی

وب گردی