تا اطلاع ثانوی؛جنس فروخته شده پس گرفته می شود!

معاون وزیر صنعت در ارتباط با تعویض جنس در فروشگاه‌ها گفت: براساس دستوری که به بازرسان داده شده است تابلوی جنس فروخته شده را پس نمی‌گیرند در ایام باقی مانده تا پایان سال از فروشگاه‌ها کنده می‌شود و تمام مغازه‌ها موظف به ارائه خدمات پس از فروش هستند.

به گزارش ایسکانیوز، محمود نوابی در سومین مراسم تقدیر از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف کنندگان در استان تهران اظهار کرد: برخی از بنگاه‌ها که با تبلیغات دروغین خود را مطرح می‌کنند در این آزمون‌ها (مراسم تقدیر از حقوق مصرف کنندگان) شرکت نمی‌کنند یا حرفی برای گفتن ندارند.

وی افزود: قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مترقی بوده اما در اجرا با چالش‌های جدی روبرو است که یکی از این موارد نگاه به سازمان حمایت براساس نگاهی صرف بر قیمت‌گذاری است.

رئیس سازمان حمایت ادامه داد: این سازمان متشکل از 2 سازمان حاکمیت بازرسی و نظارت و قیمت‌گذاری بوده که در کنار این موارد به بحث کیفیت و کمیت کالا و خدمات نیز توجه می‌کند.

نوابی در ادامه صحبت‌های خود در ارتباط با بخشی از فعالیت‌های سازمان حمایت در خصوص ناظران افتخاری گفت: ناظران افتخاری بدون حقوق و مزایا در کشور فعالیت می‌کنند و مسائل مربوط به حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان را تحت نظر دارند اما برای این ناظران کارت شناسایی صادر نشده است و تنها از طریق کدی که در اختیار دارند گزارشات خود را به ما ارائه می‌دهند.

گشت‌های مشترک اتاق اصناف و سازمان حمایت بر بازار شب عید

وی در ادامه صحبت‌های خود در خصوص نظارت بر بازار در ایام پایانی سال گفت: گشت‌های مشترکی به همراه اتاق اصناف در بازار شب عید حضور خواهیم داشت و به این روند نظارت می‌کنیم.

معاون وزیر صنعت در ادامه صحبت‌های خود در خصوص مسائل بیمه شخص ثالث و نحوه محاسبه حق بیمه گفت: چرا بیمه مرکزی و بیمه‌‌ها مسائل مربوط به بیمه‌گذاران را در ماه‌های حرام حل نمی‌کنند.

نوابی افزود: بیمه‌ها برای بیمه خودرو در طول سال ریسک ماه‌های حرام را دریافت کرده و در واقع مبلغ دریافتی آنها 12 / 12 براساس ریسک ماه‌های حرام است که این کار اجحاف در حقوق مصرف کنندگان است.

بیمه‌ها در دریافت حق بیمه شخص ثالث به مردم ظلم می‌کنند

وی تاکید کرد: عقل و منطق می‌گوید که افزایش ریسک بیمه برای ماه‌های حرام در تمام طول سال نباید اعمال شود و دریافت این رقم از مصرف کنندگان ظلم به آنان است.

این مقام مسئول در ادامه صحبت‌های خود در ارتباط با تعویض جنس در فروشگاه‌ها گفت: منکر در جامعه ما به معروف تبدیل شده است به طوری که برخی فروشگاه‌ها عنوان می‌کنند که پس از فروش جنس فروخته شده را پس نمی گیرند اما باید به آنها گفت که این قانون از کدام کشور اقتباس کرده‌اید؟

نوابی اضافه کرد: این امر منکر است و قرآن گفته است که پس بگیر اما متاسفانه این موضوع تبدیل به یک هنجار اجتماعی شده است.

وی یادآور شد: در بخش خیارات نیز گفته شده است که باید جنس فروخته شده را پس بگیرد که این موضوع در قانون تعزیرات و سازمان حمایت نیز مطرح شده است.

تابلوهای جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود از فروشگاه‌ها کنده می‌شود

معاون وزیر صنعت تاکید کرد: براساس دستوری که به بازرسان داده شده است تابلوی جنس فروخته شده را پس نمی‌گیرند در سال‌ آینده و ایام باقی مانده تا پایان سال از فروشگاه‌ها کنده می‌شود و تمام مغازه‌ها موظف به ارائه خدمات پس از فروش به خریداران هستند.

نوابی گفت: ابراز چنین جمله‌ و نصب این تابلو در مغازه‌ها به معنی این است که فروشنده یا تولید کننده به جنس فروخته شده خود اعتماد لازم ندارد.

وی همچنین در ارتباط با افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی از نظام قیمت‌گذاری خارج شده است به طوری که مشاهده می‌شود بلیت مشهد 172 هزار تومان تا یک میلیون و 400 هزار تومان فروخته می‌شود و سازمان حمایت اختیاری در این ارتباط ندارد و بنده خود به شخصه مخالف این موضوع هستم.

102/602

کد خبر: 605967

وب گردی

وب گردی